Iranian Agriculture News Agency

در نشست اتاق سمنان با حضور سفیر آفریقای جنوبی مطرح شد؛

فعالان اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به دنبال افزایش مبادلات تجاری/ ظرفیت مناسب آفریقای جنوبی برای صادرات محصولات کشاورزی

سفیر آفریقای جنوبی به همراه رایزن بازرگانی این کشور طی سفر به استان سمنان، نشست مشترکی با فعالان اقتصادی این استان برگزار کرد.

فعالان اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به دنبال افزایش مبادلات تجاری/ ظرفیت مناسب آفریقای جنوبی برای صادرات محصولات کشاورزی

سفیر آفریقای جنوبی به همراه رایزن بازرگانی این کشور طی سفر به استان سمنان، نشست مشترکی با فعالان اقتصادی این استان برگزار کرد .

به گزارش ایانا از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی در پسابرجام برای افزایش رونق کسب‌وکار و اشتغال در دو کشور باید افزایش یابد .

علی‌اصغر جمعه‌‌ای افزود: امضای برجام سطح روابط اقتصادی و سیاسی کشور ایران با کشورهای جهان را افزایش داد. باید با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای سفر به کشور برای توسعه اقتصادی تلاش کرد .

جمعه‌ای بیان کرد: 13 شهرک و چهار منطقه ویژه اقتصادی در سمنان فعال هستند. سرمایه‌گذاران کشور آفریقایی جنوبی در هر بخشی که بخواهند، می‌توانند در استان فعالیت کنند؛ سمنان پنجمین قطب صنعت خودروسازی در کشور است و بیش از 42 ماده معدنی در استان استخراج می‌شود که باید کشورهای مختلف جهان از این ظرفیت برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی بهره ببرند .

ضرورت ارتقای مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی

سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران نیز در این نشست گفت: روابط سیاسی بین ایران و آفریقای جنوبی در سطح بالایی است. روابط تجاری و اقتصادی نیز باید به این حد برسد و از 75 میلیون دلار در سال افزایش یابد .

فلمن وایتد افزود: در زمان دولت تدبیر وامید در ایران، سطح روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی به بالاترین سطح خود در 50 سال گذشته رسید و عمق دوستی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور بسیار پایدار است .

وایتد بیان کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بسیار قابل‌توجه است و به فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی پیشنهاد می‌کنیم در این کشور سرمایه‌گذاری کنند .

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی ظرفیت لازم برای صادرات محصولات کشاورزی و انتقال علوم در بخش معدن به ایران را دارد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی برای افزایش اشتغال جوان دانش‌آموخته در دو کشور برنامه‌ریزی کرد .

وایتد افزود: رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران، مهم‌ترین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سمنان را رصد کرده و در چند ماه آینده رویدادهای خوبی در بحث صادرات و واردات کالا بین دو کشور اتفاق خواهد افتاد .

سفیر آفریقای جنوبی گفت: استان سمنان از زیرساخت‌های مهم گردشگری و تجاری برخوردار است و سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی آمادگی دارند برای رونق اقتصادی در ایران به این استان سفر کنند .

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در سفری دوروزه، از واحدهای صنعتی، تولیدات و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان بازدید کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید