Iranian Agriculture News Agency

کمک تویوتا به بهبود بهره وری کشاورزان ژاپنی/ تویوتا باعث کاهش 30 درصدی هزینه های نشاء برنج شد/ میزان ضایعات 90 درصد کاهش یافت

تویوتا موتور (Toyota Motor Corp)، شرکت ژاپنی، از سیستم مدیریت تولید خود در سطح جهانی برای بهبود بهره وری کشاورزان استفاده می کند.

کمک تویوتا به بهبود بهره وری کشاورزان ژاپنی/ تویوتا باعث کاهش 30 درصدی هزینه های نشاء برنج شد/ میزان ضایعات 90 درصد کاهش یافت

تویوتا موتور ( Toyota Motor Corp. ) ، شرکت ژاپنی ، از سیستم مدیریت تولید خود در سطح جهانی برای بهبود بهره وری کشاورزان استفاده می کند.

به گزارش ایانا از سایت "جاپان تایمز"، شرکت نبهاچی نوسان ( Nabehachi Nousan )، یک شرکت کشاورزی در یاتومی، استان آیکی ژاپن، سیستم مدیریت تولید را که توسط تویوتا طراحی شده ، مورد استفاده قرار داده است به طوری که به آن امکان نظارت بر فعالیت های کشاورزی را ب ه صورت الکترونیکی می دهد.

شرکت نبهاچی نوسان، متشکل از کشاورزان کوچک است که در زمینه های کشاورزی فعالیت می کنند. در حدود 200 هکتار زمین شامل حدود 2000 قطعه پراکنده دارد. نبهاچی نوسان، برای حل چالش افزایش بهره وری، به سیستم تویوتا روی آورده که از GPS استفاده می کند.

سیستم تویوتا، بر اساس اطلاعات پایه ای، یک طرح تولید بهینه را تولید می کند. به طوری که برای کاشت برنج، این طرح به صورت رنگ های مختلف نشان داده می شود و میزان پیشرفت در گوشی های هوشمند و صفحه نمایش کامپیوترمنعکس می شود و این امکان را به کشاورزان می دهد تا نسبت به افراد دیگر سریع تر برنامه ریزی کنند.

همچنین مدیریت مزرعه به مراتب ساده تر شده است و کارگران از طریق تلفن هوشمند اطلاعاتی را در مورد پیشرفت کارشان به دست می آورند. علاوه بر این، سیستم تویوتا به طور خودکار، گزارش های روزانه را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

با پیروی از استراتژی ساخته شده "فقط در زمان" از سوی سازنده خودرو، سیستم باعث کاهش 30 درصدی هزینه های نشاء برنج شده است ؛ زیرا نبهاچی نوسان ، دیگر نیازی به کنار گذاشتن نشاء مازاد ندارد.

به گفته کیهارو یاگی، رئیس نبهاچی نوسان، سیستم تویوتا میزان ضایعات را 90 درصد کاهش داده است.

علاوه بر این، افراد برای اجرای بهبود مستمر در عملیات روزانه خود، دستورالعمل های کارمندان تویوتا را دریافت می کنند.

یاگی گفت: "کارگران نگرش خود را نسبت به شغل خود تغییر داده اند، آن ها از داده های جمع آوری شده برای بهبود فعالیت کشاورزی استفاده می کنند."

با توجه به پیری کشاورزان ژاپنی، اعطای زمین های زراعی به شرکت های کشاورزی مانند نبهاچی نوسان افزایش می یابد، به طوری که تقاضای بیشتری برای مدیریت کارآمد ایجاد می شود.

در پایان ماه جولای، سیستم تویوتا توسط 35 شرکت کشاورزی در مراکز پرجمعیت مانند هوکایدو، فوکوشیما و ناگانو تصویب شد. تویوتا، با به دست آوردن نتایج موفقیت آمیز، قصد دارد طی مدت سه سال ، سیستم را برای فروش عمومی بگذارد.

شیگکی تومویاما، مدیر ارشد شرکت تویوتا در زمینه این سیستم گفت: "ما چالشی برای کشاورزان برای دستیابی به فناوری پیشرفته کشاورزی در آینده آماده می کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید