Iranian Agriculture News Agency

سایت نزدک خبر داد

سازنده آمریکایی ماشین آلات کشاورزی سهام شرکت فناوری را خرید/ سرمایه گذاری "جان دیر" روی کشاورزی دقیق/ "بلو ریور تکنولوژی" مقصد " جان دیر" برای تکنولوژی کشاورزی دقیق

شرکت امریکایی ماشین آلات کشاورزی " جان دیر" به تازگی اعلام کرد، در زمینه فناوری کشاورزی دقیق، 305 میلیون دلار سهم شرکت "بلو ریور تکنولوژی" ، را خریداری کرده است.

سازنده آمریکایی ماشین آلات کشاورزی سهام شرکت فناوری را خرید/ سرمایه گذاری "جان دیر" روی کشاورزی دقیق/ "بلو ریور تکنولوژی" مقصد " جان دیر" برای تکنولوژی کشاورزی دقیق

شرکت امریکایی ماشین آلات کشاورزی " جان دیر" ( John Deere ) به تازگی اعلام کرد ، در زمینه فناوری کشاورزی دقیق، 305 میلیون دلار سهم شرکت "بلو ریور تکنولوژی" ( Blue River Technology )، را خریداری کرده است.

به گزارش ایانا از سایت "نزدک"، این اقدام می تواند رقابتی را برای "دیر" فراهم و موقعیت اش را به عنوان یک رهبر در کشاورزی دقیق تقویت کند. این درحالی است که شرکت "بلو ریور تکنولوژی" واقع در کالیفرنیا، پیشگام در زمینه فناوری یادگیری ماشین برای تجهیزات پاشش (اسپری) کشاورزی است. در واقع، این شرکت ادعا می کند که فناوری کشاورزی دقیق می تواند هزینه های مواد شیمیایی را تا 90 درصد در مقایسه با رویکردهای سنتی ، کاهش دهد.

"بلو ریور تکنولوژی" به کاهش هزینه های مواد شیمیایی، افزایش درآمد مزرعه کمک می کند

در روش های سنتی با استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی باعث شده تا علف های هرز نسبت به علف کش ها مقاوم شوند به طوری که به یک نگرانی تبدیل شده است. از سویی مبارزه با این علف های هرز بر محصولات و در نتیجه سودآوری کشاورزان تاثیر می گذارد. درحالی که شرکت "بلو ریور تکنولوژی" در این باره کارهایی انجام داده است. فناوری بینایی کامپیوتر، رباتیک و هوش مصنوعی می تواند برای کمک به شناسایی هوشمند و تصمیم گیری های مدیریتی در مورد هر گیاه در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، ربات های بلو ریور، با علامت گذاری می توانند تنها گیاهانی را که نیاز به اسپری مواد شیمیایی دارند ، شناسایی کنند.

فناوری بلو ریور، به کاهش استفاده از مواد شیمیایی، هزینه های ورودی (نهاده ها) مورد استفاده در کشاورزی کمک می کند ، همچنین به کشاورزان اجازه می دهد که بیشتر برای تجهیزات کشاورزی هزینه کنند. این به نوبه خود برای "جان دیر" سودمند خواهد بود.

اضافه کردن فناوری به کشاورزی

لازم به یادآوری است که در سال 1999 بین شرکت ناوکام ( NavCom )و "جان دیر" در زمینه خرید سهام شرکت ناوکام موافقت شد. در حالی که سیستم و محصولات NavCom از ماهواره های GPS ، ماهواره های ارتباطی و ارتباط بی سیم برای به دست آوردن ، پردازش و تحویل داده های دقیق استفاده می کنند. دیر با این اقدام، موفق به کسب موقعیت رهبری در استفاده از تکنولوژی GPS در بخش کشاورزی و اتصال سریع دستگاه و همچنین بهینه سازی شده است.

در چند سال گذشته به دلیل درآمدهای پایین مزارع ، کشاوزان توانایی خرید تجهیزات را نداشتند. درنتیجه فروش "دیر " کاهش یافت و این شرکت به کاهش تولید و اخراج کارگران اقدام کرد. از سویی با پذیرش برنامه های عملیاتی و مدیریت هزینه های نظارتی توانست براین شرایط غلبه کند.

این سناریو در سال جاری بهبود یافته است. دیر پیش بینی می کند که فروش خالص سالانه در حدود 11 درصد افزایش یابد و درآمد خالص در سال مالی 2017 به حدود 2.075 میلیارد دلار برسد.

این درحالی است که وزارت کشاورزی امریکا در سال 2017 پیش بینی کرده که مصرف جهانی دانه ها برای بیست ودومین سال متوالی افزایش می یابد. همچنین پیش بینی گزارش عرضه و تقاضای جهانی(1)، از میزان عرضه قابل توجه ذرت و سویا در مناطق کشاورزی بزرگ تولید، حکایت دارد.

نکته قابل توجه این است که درآمد کشاورزان در سال 2017 پیش بینی می شود که پس از اوج در سال 2013، برای اولین بار افزایش یابد. در عین حال، تجارت مواد غذایی و کشاورزی همچنان با وجود رشد آهسته تولید ناخالص داخلی رو به افزایش است، اما چشم انداز برای سال 2018 و 2019 بهتر خواهد بود.

"بلو ریور " در تلاش های رو به رشد دیر برای افزودن فناوری به کشاورزی نقش برجسته ای دارد، در عین حال این شرکت در زمینه سرمایه گذاری های پایدار بلند مدت برای محصولات جدید و موقعیت یاب خوش بین است. به طوری که انتظار می رود که سودآوری با افزایش تقاضا برای غذا و زیرساخت افزایش یابد. علاوه بر این، روند رشد جمعیت همراه با ا افزایش سطح زندگی، فرصتی مناسب را برای رشد طولانی مدت فراهم می آورد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- World Agriculture Supply Demand (WASD)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید