Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان آفریقایی پیام مهمی را برای رهبران جهان در زمین های کشاورزی شان حک کردند

کشاورزان آفریقایی روستای دورافتاده ای در شمال زامبیا به رهبری صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد، و گردهمایی رهبران جهان در نیویورک هفته گذشته پیام مهمی را فرستادند: "اگر می خواهید تا سال 2030 به فقر و گرسنگی پایان دهید، در بخش کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری کنید."

کشاورزان آفریقایی پیام مهمی را برای رهبران جهان در زمین های کشاورزی شان حک کردند

کشاورزان آفریقایی روستای دورافتاده ای در شمال زامبیا به رهبری صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD) ، و گردهمایی رهبران جهان در نیویورک هفته گذشته پیام مهمی را فرستادند: "اگر می خواهید تا سال 2030 به فقر و گرسنگی پایان دهید، در بخش کشاورزی بیشتر سرمایه گذاری کنید."

به گزارش ایانا از سایت "ایفاد"، شانزده کشاورز از کازاما (Kasama) زامبیا، برای آن که پیام خود را شایسته توجه قرار دهند، بر روی خاک های زراعی شان سرمایه گذاری و "گزارش میدانی" مهمی را به شکل نمودارهای پایه و اعداد حک کردند تا توضیح دهند چرا سرمایه گذاری های متحول کننده و طولانی مدت در بخش کشاورزی بسیار مهم است.

گیلبرت اف هونگبو (Gilbert F. Houngbo) ، رئیس ایفاد می گوید: "گزارش میدانی مورد مهمی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است که در بسیاری از زمین ها مورد نیاز است. ما از قدرت مطلق و توان بالقوه کشاورزی برای کاهش فقر و گرسنگی، مشارکت در جوامع پرجنب و جوش و خودپایدار و افزایش چشمگیر مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهان الهام گرفتیم."

پیام کشاورزان کازاما در زمانی بحرانی منتشر شد. طبق گزارشی که هفته گذشته ایفاد با همکاری سازمان ملل متحد منتشر کرد، گرسنگی جهانی دوباره افزایش یافته و 815 میلیون نفر از مردم، 11 درصد از جمعیت جهان، تحت تأثیر قرار گرفته اند.

همزمان، اشکال مختلفی از سوءتغذیه سلامت میلیون ها نفر در سراسر جهان را تهدید می کند. جمعیت گرسنه ترین مردم جهان در افریقا به 243 میلیون نفر افزایش یافته است. در سراسر منطقه، ناامنی غذایی به دلیل درگیری های خشونت بار و اتفاقات ناگهانی مرتبط با آب و هوا شدیدتر شده است. در کازاما، کشاورزان مجبور شدند با بارندگی های نامنظم و خشکسالی که از نتایج تغییرات اقلیمی است مواجه شوند.

آگوستین کیلومبا (Augustine Chilumba) ، کشاورز 60 ساله ای که ذرت و لوبیا کشت می کند و در این پروژه مشارکت داشته گفت:"در اثر آسیب های ناشی از خشکسالی، محصولات آب کافی ندارند و بازده آن ها کاهش می یابد و ما دچار کمبود غذا می شویم. ما نمی توانیم کودکان مان را تغذیه کنیم." همچنین او اضافه کرد:"کشاورزان آفریقایی به حمایت های بیشتری نیاز دارند. ما به کودها، بذرهای باکیفیت و ماشین های شخم زنی نیاز داریم."

"گزارش میدانی" بخشی از کمپین گسترده اطلاع رسانی جهانی است که در حال حاضر توسط ایفاد راه اندازی شده و هدف آن بالا بردن آگاهی درباره اهمیت توسعه بلند مدت کشاورزی برای کاهش فقر، ایجاد اقتصادهای محلی، کم شدن مهاجرت و تغذیه جمعیت رو به رشد جهان است.

محتویات گزارش میدانی در عکس هوایی که ایفاد تهیه کرده بهتر دیده می شود. در یک نما، نمودار دایره ای بزرگی در خاک حک شده که نشان می دهد 25 درصد زمین های زراعی جهان در آفریقاست، اما تنها 10درصد از خروجی کشاورزی جهان را تولید می کند. این قاره، در سال، 35 میلیارد دلار برای واردات مواد غذایی هزینه می کند. اگر این مبلغ برای توسعه کشاورزی خرده مالکان و زیرساخت های روستایی هزینه شود، آفریقا می تواند خود را تغذیه کند.

علاوه بر این، نمودار میله ای با شاخ و برگ های تهیه شده که رشد جمعیت شهری را به وضوح نشان می دهد. هر ساله، تعدادی از افراد نواحی روستایی آفریقا را ترک می کنند. بسیاری از جوانان به امید یافتن شغل در شهرها و کشورهای خارجی اند. تا سال 2030، نیمی از آفریقایی ها در شهرها زندگی می کنند. سرمایه گذاری در بخش توسعه روستایی، فرصت هایی را برای 12 تا 18 میلیون جوان آفریقایی در سال فراهم می کند تا وارد بازار کار شوند.

نمودار خطی پایه روی زمین نیز نشان دهنده رشد پایدار و رو به بالای جمعیت جهان است که تا سال 2050 به حدود 10میلیارد نفر خواهد رسید. با افزایش بیش از 2میلیارد نفر تا اواسط این قرن، تولیدات کشاورزی باید دو برابر شود.

خرده کشاورزان بزرگترین گروه تولید کنندگان داخلی مواد غذایی در جهان اند. سرمایه گذاری بر روی روش های کشاورزی پایدار و سازگار با آب و هوا از خرده کشاورزان حمایت می کند، زیرا آنان نقش اساسی در تغذیه جوامع شان بر عهده دارند.

در نهایت، عدد 11 بسیار بزرگ در عکس نشان می دهد که رشد کشاورزی در مناطق جنوب صحرای آفریقا در مقایسه با رشد سایر بخش ها، می تواند 11 مرتبه در کاهش فقر شدید مؤثرتر واقع شود. سرمایه گذاری های عظیم در بخش کشاورزی برای خروج میلیون ها نفر از مردم جهان از فقر و تغذیه 815 میلیون نفر که تحت تأثیر سوء تغذیه اند حیاتی است.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید