Iranian Agriculture News Agency

وزیرنفت در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ مطرح کرد:

عده ای درتلاش برای ایجاد جهادسازندگی جدید هستند/ سوء استفاده از میراث و فداکاری جنگ کاسبی پرسودی است

بیژن زنگنه، وزیر نفت در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ گفت: عده ای که حتی یک روز در جهاد کار نکردند، از سال ۱۳۹۰ در تلاش هستند تا جهادسازندگی دیگری ایجاد کنند.

عده ای درتلاش برای ایجاد جهادسازندگی جدید هستند/ سوء استفاده از میراث و فداکاری جنگ کاسبی پرسودی است


عده ای که حتی یک روز در جهاد کار نکردند، از سال ۱۳۹۰ در تلاش هستند تا جهادسازندگی دیگری ایجاد کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز پنج شنبه در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ با بیان این مطلب افزود: سوء استفاده از میراث و فداکاری جنگ کاسبی پرسودی است و عده ای که حتی یک روز در جهاد سازندگی کار نکرده اند از سال ۱۳۹۰ در تلاش هستند تا به صورت دستوری و با پول های کلان دولتی جهادسازندگی دیگری ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه موفق ترین وزیران دولت یازدهم جهادی هستند، تصریح کرد: جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آخوندی وزیر راه و شهرسازی از مردان جهادگر جنگ بوده و برای گرفتن عکس یادگاری به جنگ نرفته بودند.
زنگنه با بیان اینکه در گذشته ۲.۴ میلیون بشکه نفت در روز تولید می شد، گفت: در دولت نهم و دهم به دلیل تحریم ها و تاخیر در سرمایه گذاری، تولید نفت به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید که با آغاز دولت یازدهم تولید نفت را به میزان قبل از دولت نهم رساندیم.
وی با بیان اینکه فاز نخست سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار است، افزود: استخراج نفت از یکی از میادین نفتی کشور در سال های متمادی ۵۰ هزار بشکه بوده که در نهایت می توان میزان استخراج در این میدان نفتی را به ۶۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز رساند، اما با استفاده از تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی، می توان تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز از همان میدان نفتی استخراج کرد.

زنگنه با اشاره به اینکه از روز اول ٨۵۰ میلیارد بشکه نفت زیر زمین ایران وجود دارد، عنوان کرد: از این میزان ۲۳۰ میلیارد بشکه را می توانیم استخراج کنیم و مابقی از بین می رود، این درحالی است که اگر با دانش، تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی بتوانیم یک درصد (معادل ٨ میلیارد بشکه نفت) بیشتر استخراج کنیم، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، بنابراین چرا باید از این ثروت ملی صرف نظر کرد درحالی که جوانان ایران بیکار و گرسنه هستند.
وی با بیان اینکه گفتن مرده باد و زنده باد نباید مهم باشد، افزود: عده ای در ایران نمی فهمند و سخنگوی همه شده اند و در مقابل ما ایستاده اند، اما باید بدانند تا وقتی من به عنوان وزیر نفت باشم، اجازه کاهش تولید را نخواهم داد./

انتهای پیام- H
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید