Iranian Agriculture News Agency

تسکین درد با گیره لباس!

تسکین درد با گیره لباس!

اینکه متوجه شوید بدنتان در شرایط عادی به سر نمی‌برد، کمی سخت و غیرقابل باور است. سخت‌تر از آن اینکه ندانید باید چه کار کنید تا شرایط به روال عادی خود برگردد. در این بین، بسیاری به روش‌های درمانی مدرن و استفاده از دارو پناه می‌برند اما عده‌ای نیز به دنبال روش‌های درمانی جایگزین می‌روند.

به گزارش فرادید به نقل از دیوید ولف ، برخی از این روش‌ها کمی غیرعادی است. آیا می‌دانستید که اعمال فشار توسط گیره کاغذ بر روی بخش‌هایی از گوشتان می‌تواند فواید درمانی و تسکین دهنده درد داشته باشد؟

هلن چین لویی، انعکاس درمان، می‌نویسد: «گوش، نقشه‌ای پیچیده و کامل از تمام نقاط بدن را در خود جای داده و مملو از پایانه‌های عصبی و انواع رابط به دستگاه مرکزی عصبی بدن است.»

این روش نباید به هیچ عنوان جایگزین مشاوره حرفه‌ای پزشکی قرار گیرد، ولی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. در ادامه شش نقطه گوش را برایتان مشخص کرده و تاثیرات هر نقطه بر بدن را برایتان شرح خواهیم داد.
تسکین درد با گیره لباس!

شماره یک: بخش بالایی گوش

بالاترین بخش گوش ارتباط مستقیم با ناحیه کمر و شانه‌ها دارد. اعمال فشار بر روی این ناحیه به مدت یک دقیقه در روز می‌تواند تنش تشکیل شده در آن نواحی را کاهش دهد.

شماره دو: بخش بالایی انحنای گوش

این ناحیه از گوش با اندام‌های شما در ارتباط است. اگر احساس ناراحتی یا گرفتی داخلی دارید، یک گیره لباس را برداشته و دقیقا همین نقطه را فشار دهید. البته باید نزد پزشک مراجعه کنید تا متوجه شوید که ریشه این ناراحتی چیست.

شماره سه: بخش کناریِ بالای گوش

این بخش از گوش با مفاصل در ارتباط است. اعمال فشار بر روی این نقطه می‌تواند درد یا گرفتگی مفاصلتان را برطرف کند. احتمالا اگر یک روز کامل را پشت رایانه سپری کرده باشید، متوجه درد مفاصل خواهید شد.

شماره چهار: بخش کناری پایین گوش

برای برطرف کردن مشکلات سینوس‌ها و گلو باید این نقطه را با گیره فشار دهید. ضمنا اگر شب‌ها نمی‌توانید به خوبی استراحت کنید، اعمال فشار بر روی این نقطه می‌تواند به کمکتان بیاید.

شماره پنج: کمی بالاتر از لاله گوش

این نقطه به طور مستقیم با گوارش شما ارتباط دارد. اگر این نقطه را فشار دهید، دردهای ناشی از گوارش و معده التیام پیدا می‌کنند. حتی با اعمال فشار بر روی این نقطه می‌توانید از بروز چنین دردهایی پیشگیری کنید.

شماره شش: لاله گوش

سرانجام به لاله گوش رسیدیم. این نقطه با قلب و سر شما در ارتباط است. اعمال فشار بر روی لاله گوش می‌تواند سلامت قلبتان را بهبود دهد و همچنین میگرن و سردرد را کمی آرام کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید