Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل :

ایران۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در برزیل خریداری می‌کند

در دیدار مقامات کشاورزی ایران و برزیل بر لزوم توسعه همکاری‌ها و تجارت کشاورزی، حل و فصل مسایل بانکی و کشت فراسرزمینی دو کشور تاکید شد.

ایران۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در برزیل خریداری می‌کند


در دیدار مقامات کشاورزی ایران و برزیل بر لزوم توسعه همکاری‌ها و تجارت کشاورزی، حل و فصل مسایل بانکی و کشت فراسرزمینی دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی جوادی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل گفت: ما تمایل داریم کشت فراسرزمینی برخی از محصولات را در اراضی برزیل گسترش دهیم.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که شرایط اراضی برزیل برای کشت فراسرزمینی مناسب است و با این اقدام علاوه بر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اشتغال نیز در این کشور ایجاد می‌شود و این موارد همکاری‌های کشاورزی دو کشور را توسعه خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزارتخانه برای توسعه کشت فراسرزمینی برنامه ریزی مفصلی انجام داده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک، هیاتی از بخش خصوصی برای بررسی زمینه‌های کشت فراسرزمینی به برزیل سفر می‌کند.

جوادی به خرید ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کشت فراسرزمینی در برزیل اشاره کرد و گفت: در این اراضی دامنه‌های روغنی از جمله ذرت و سویا کشت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در عین حال خواستار افزایش حجم صادرات محصولات مزیت دار کشاورزی ایران به برزیل شد و تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که با افزایش حجم صادرات کشاورزی به برزیل، تراز تجاری کشاورزی دو کشور متعادل شود.

وی با تاکید بر رفع مسایل بانکی به منظور توسعه تجارت دو کشور گفت: پس از برجام مشکلات بانکی ما با سایر کشور‌ها به تدریج برطرف می‌شود و شرایط امروز کشور ما در این زمینه از سال پیش بهتر شده و امیدواریم با توافقاتی که میان دولت ایران و برزیل در حوزه بانکی و تجاری صورت گرفته، همکاری‌های کشاورزی تسهیل شود.

جوادی، آموزش و تحقیقات کشاورزی را از دیگر زمینه‌های همکاری ایران و برزیل عنوان کرد و گفت: ما مایلیم از نتایج تحقیقات کشاورزی برزیل بهره ببریم.

در این دیدار، قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل نیز بر توسعه همکاری‌های کشاورزی با ایران تاکید ورزید و اظهار داشت: ما با جدیت گسترش همکاری‌های کشاورزی با ایران را دنبال می‌کنیم.

«آئومار نواکی» به مشکلات بانکی نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم راه حلی برای رفع مسایل بانکی با ایران پیدا کنیم و در حال حاضر نیز یک بانک برزیلی برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده است.

وی با بیان این که دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری و توسعه تجارت کشاورزی دارند، اذعان داشت: ما نیاز شدیدی به کود شیمیایی که ایران تولید می‌کند داریم و خواستار واردات آن در کنار زعفران و پسته هستیم.

«نواکی» درباره اهمیت کشاورزی و دامپروری در برزیل تصریح کرد:در کشور ما از هر سه شغل، یک شغل مربوط به کشاورزی است و تولیدات کشاورزی ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی و ۵۰ درصد صادرات برزیل را تشکیل می‌دهد.

قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و مواد غذایی برزیل افزود: ۸ درصد از کل اراضی ما به کشاورزی و ۲۰ درصد به دامپروری اختصاص دارد و ۶۵ درصد کشور ما جنگل‌های بومی هستند.

وی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تحقیقات را از عوامل عمده موفقیت برزیل در توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: ما از طریق سرمایه گذاری و تحقیقات توانسته ایم تولیدات کشاورزی را به ۳ برابر افزایش دهیم و از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده محصولات کشاورزی و دامپروری تبدیل شویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید