Iranian Agriculture News Agency

نخستین روستا برای معلولان مناسب سازی شد



نخستین روستای کشور واقع در شهرستان اشتهارد با نظارت سازمان بهزیستی و همکاری فرمانداری و دستگاه های اجرایی بر اساس تصمیمات متخذه تابستان 96 برای معلولان مناسب سازی شد.

به گزارش ایرنا، مهدی فلاح نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت که روستای ایپک نخستین روستای کشور است که در سال جاری برای معلولین مناسب سازی شد.
وی خاطرنشان کرد: این روستا با داشتن 800 نفر جمعیت و 230 خانوار با تصمیمات متخذه در دومین کمیته تخصصی مناسب سازی بهزیستی شهرستان اشتهارد و نظارت این اداره و اجرای عملیاتی فرمانداری این شهرستان و همکاری دهیاری این روستا توانست نخستین روستایی باشد که مناسب سازی معلولین را انجام داده و به این مهم دست یافته است.
فلاح نژاد افزود: تعریف جدید سازمان جهانی بهداشت از معلولیت بر این اساس که ناتوانی فرد را تنها وابسته به شرایط جسمی او نمی داند و آن رابه شرایط محیطی نیز مربوط می کند. وی افزود: معلولیت یک پدیده زیستی، اجتماعی و واقعیتی است که ارزیابی فضاهای عمومی با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان و سالمندان و افراد دارای محدودیت های جسمی حرکتی و برنامه ریزی برای آن یکی از ضروریات هرجامعه ای بخصوص جامعه ما است.
رئیس اداره بهزیستی اشتهارد خاطرنشان کرد: مناسب سازی یعنی ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای همه که این مهم در روستای ایپک شهرستان اشتهارد با نظارت اداره بهزیستی و همکاری دهیاری بخش مربوط ممکن شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید