Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

طرح کارورزی 35 هزار دانش‌آموخته کشاورزی و منابع طبیعی امسال اجرا می‌شود

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: 35 هزار دانش آموخته رشته کشاورزی و منابع طبیعی امسال در این بخش دوره کارورزی می بینند.

طرح کارورزی 35 هزار دانش‌آموخته کشاورزی و منابع طبیعی امسال اجرا می‌شود
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: 35 هزار دانش آموخته رشته کشاورزی و منابع طبیعی امسال در این بخش دوره کارورزی می بینند.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر محمد خالدی گفت: دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، اوایل تیر ماه امسال به طور مشترک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: طرح کارورزی با هدف زمینه سازی ورود به کار دانش آموختگان، کسب تجربه، افزایش مهارت، اشتغال پذیری جوانان و ایجاد شغل های مناسب و پایدار اجرا می شود.
وی اظهار کرد: به منظور عملیاتی شدن طرح کارورزی در بخش کشاورزی، تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده است.
خالدی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و نظام دامپزشکی برای اجرای طرح کارورزی استفاده می کند.
وی ادامه داد: متقاضیان و واحدهای تولیدی پذیرنده می توانند در سامانه طرح کارورزی به آدرس https://karvarzi.mcls.gov.ir/ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی مدت زمان دوره کارورزی برای هر دانش آموخته کشاورزی را حداکثر 6 ماه اعلام کرد و گفت: مدت کارورزی در برخی از فعالیت های مستقر در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور با توافق واحد پذیرنده تا 9 ماه قابل افزایش است.
وی با بیان این که واحد های تولیدی پذیرنده در صورت جذب دانش آموختگان، مشوق دریافت می کنند، اظهار کرد: مشوق های بیمه ای از جمله مشوق هایی است که برای واحد تولیدی پذیرنده در نظر گرفته شده که می تواند در زمینه ادامه توافق کارورزی و واحد پذیرنده تاثیر داشته باشد.
خالدی تصریح کرد: اجرای طرح کارورزی در عین حال به کارورزان کمک می کند که پس از کسب تجربه و آشنایی با شیوه تولید، به طور مستقل نیز کار تولید را دنبال کنند.
وی اذعان داشت: به استناد ماده (10) دستور العمل طرح کارورزی، سقف کمک هزینه کارورزی در سال 96 به طور میانگین ماهانه برای هر نفر 310 هزار تومان تعیین شده که توسط دولت پرداخت می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید