Iranian Agriculture News Agency

استونی بر موفقیت سیاست مشترک کشاورزی در اروپا تأکید دارد/سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا، سهم مهی در تولید مواد غذایی دارد

رومت سورموس ، رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی استونی، در همایشی درباره آینده سیاست کشاورزی صندوق استونی برای طبیعت که اول سپتامبر امسال در شهر تالین برگزار شد، گفت: "سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا، سهم بسیار مهی در توسعه کشاورزی و تولید مواد غذایی دارد."

استونی بر موفقیت سیاست مشترک کشاورزی در اروپا تأکید دارد/سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا، سهم مهی در تولید مواد غذایی دارد

رومت سورموس (Roomet Sormus) ، رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی استونی، در همایشی درباره آینده سیاست کشاورزی صندوق استونی برای طبیعت که اول سپتامبر امسال در شهر تالین (Tallinn) برگزار شد، گفت: "سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا 1 (CAP) ، سهم بسیار مهی در توسعه کشاورزی و تولید مواد غذایی دارد."

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، مهمترین خدمت سیاست مشترک کشاورزی آن است که دسترسی به مواد غذایی محلی با قیمت در نظر گرفته شده منطقی برای تعدادی از مصرف کنندگان را تضمین می کند. سورموس گفت: "کپ از سال 2004 در استونی اجرا شده و تعدادی از زمین های کشاروزی کاشته نشده را مجدداً مورد استفاده قرار داده؛ این کشور را به صادرکننده قابل توجهی در برخی زمینه های کشاورزی تبدیل کرده؛ به توسعه تولید مواد غذایی دوستدار محیط زیست کمک کرده؛ و حرکت قاطعانه ای در زمینه توسعه کشاورزی ارگانیک انجام داده است. "

وی گفت که همچنان بزرگترین تنگنا، تفاوت های بسیار زیاد برای کمک مستقیم به کشاورزی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که مانع رقابت کشاورزی استونی شده است. بنابراین، تقاضای اصلی ما در سال های آینده، هماهنگ کردن کمک مستقیم است تا بتوانیم به طور کامل از مزایای آن در تولید مواد غذایی خوب و دیگر انواع مواد زیستی خام استفاده کنیم. سورموس اضافه کرد: "بخش اقتصاد زیستی، که پایه افزایش ارزش منابع تجدیدپذیر داخلی توسط صنایع داخلی است، می تواند مشارکت بسیار مهمی در توسعه اقتصاد استونی داشته باشد."

کشاورزی استونیایی، در چارچوب اتحادیه اروپا برای شیوه های تولیدی که به محیط زیست اطراف احترام می گذارد، برجسته است. سورموس گفت:"کشاورزان ما آمادگی دارند که انتظارات جامعه از توسعه تولیدات دوستدار محیط زیست را در نظر بگیرند؛ اما در حال حاضر، قیمتی برای اجرای تمامی الزامات و تجربیاتشان وجود دارد که به نوعی خط قرمز آن هاست و همچنان به دلیل اجرای الزامات جدید برای آنان مغلوب کننده شده و بار مسئولیتی است که مانع از توسعه مشاغل و دولت می شود. چالش مهم، چگونگی برآورده کردن نیازهای روزافزون جامعه در شرایطی است که منابع بودجه در حال کاهش است که به طور جدی در چارچوب آینده بودجه اتجادیه اروپا درباره آن بحث می شود."

همچنین، وی بر آموخته های دردناک بحران های گذشته تأکید کرد. او گفت: "ما در آینده به معیارهای مدیریت بحران مؤثرتری برای پایداری کشاورزی مان در موقعیت های بسیار متغیر بازارها نیازمندیم."

همچنین مدیریت بحران، موضوع اصلی نشست وزرای کشاورزی اتحادیه بود که 5-3 سپتامبر در شهر تالین برگزار شد.

پانوشت:

1. Common Agricultural Policy

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید