Iranian Agriculture News Agency

"حوضچه‌های شناور" در سنگاپور رونمایی شد/ تولید مزارع آبزی‌پروری عمودی، شش برابر بیشتر از یک مزرعه معمولی

ایجاد مزارع آبزی پروری و دارای چند طبقه روی پشت بام ها ویا در پارک ها می تواند تبدیل به یک واقعیت شود. به طوری که نمونه ای از آن چندی پیش در سنگاپور رونمایی شد.

"حوضچه‌های شناور" در سنگاپور رونمایی شد/ تولید مزارع آبزی‌پروری عمودی، شش برابر بیشتر از یک مزرعه معمولی

ایجاد مزارع آبزی پروی و دارای چند طبقه روی پشت بام ها ویا در پارک ها می تواند تبدیل به یک واقعیت شود. به طوری که نمونه ای از آن چندی پیش در سنگاپور رونمایی شد.

به گزارش ایانا از سایت " straitstimes "، این سیستم به صورت سیستم عمودی ساخته شده است ، که نیاز به فضای کمتری نسبت به مزارع سنتی دارد ، در عین حال می تواند چندین برابر بیشتر ماهی تولید کند.

شرکت سرمایه گذاری Temasek Holdings در روز دوشنبه (4 سپتامبر)، "حوضچه شناور" خود را معرفی کرد که طی چهار سال گذشته با گروه آپولو اکواکالچر ( Apollo Aquaculture Group :شرکت سنگاپوری که در زمینه آبزی پروری فعالیت دارد) توسعه یافته است.

در حال حاضر، نمونه اولیه دارای سه طبقه در مزرعه گروه آپولو اکواکالچر در منطقه لیم چو کنگ قرار دارد که دارای شش استخر ماهی (حوضچه) است و در هر طبقه ، دو حوضچه قرار دارد و هر حوضچه دارای مساحت 135 متر مربع است که می تواند حدود 22 هزار ماهی را در خود نگهداری کند.

افزایش این فضا، به شش طبقه یا بیشتر می تواند به طور بالقوه تقریبا 5000 تن ماهی در سال، تولید کند، که شش برابر بیشتر از یک مزرعه معمولی در همان میزان زمین است.

این درحالی است که شرکت توسعه زیر ساخت و توسعه شهری Surbana Jurong ، قصد دارد ، نمونه اولیه را با معرفی ویژگی های پایدار بهبود بخشد. به عنوان مثال، سیستم پانل های خورشیدی را برای استفاده از انرژی از خورشید ایجاد کند ، همچنین آب باران جمع آوری شود و پساب مخازن ماهی بازیافت و مجددا مورد استفاده قرار گیرد در حالی که مواد مغذی باقی مانده از روند تصفیه به عنوان خوراک ماهی استفاده شود.

وونگ هیان فاین، رئیس اجرایی Surbana Jurong گفت:" مفهوم کشاورزی عمودی و حوضچه های شناور ( Floating Ponds )، می تواند استفاده از زمین را به حداکثر برساند و کمک کند تا فضای شهری به میزان قابل توجهی به تولید اختصاص یابد و در عین حال مرکزی با فعالیت های گسترده کشاورزی ایجاد شود."

اریک نگ، مدیر اجرایی گروه آپولو اکواکالچر ، گفت: "بخش کشاورزی در سنگاپور پر جنب و جوش است، اما محدودیت های فضای قابل توجهی در اینجا وجود دارد. بنابراین باید از قالب های متعارف دور شویم و از راه های جدید کشاورزی حمایت کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید