Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم پیش‌بینی کرد؛

برداشت 75 هزار تن خرما از نخلستان‌های بم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: برداشت خرما در شهرستان بم از اوایل شهریورماه در سطح 9 هزار هکتار از باغات بارور شهرستان آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می یابد؛ بهترین زمان برداشت محصول خرما زمانی است که حداقل یک سوم میوه های هر خوشه درخت خرما رسیده باشند.

برداشت 75 هزار تن خرما از نخلستان‌های بم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: برداشت خرما در شهرستانبم از اوایل شهریورماه در سطح 9 هزار هکتار از باغات بارور شهرستان آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می یابد؛ بهترین زمان برداشت محصول خرما زمانی است که حداقل یک سوم میوه های هر خوشه درخت خرما رسیده باشند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رضا قهری افزود: پیش بینی می شود از سطح فوق بیش از 75 هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای مصرف داخل وخارج از کشور شود .

قهری با بیان اینکه در فصل برداشت خرما بیش از 100 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش مشغول به کار می شوند، عنوان کرد: خرمای مضافتی یکی از با کیفیت ترین و مرغوبترین ارقام خرمای ایران و حتی جهان محسوب شده و شهرت بسیاری دارد و باغداران باید در زمان برداشت محصول جهت جلوگیری از ترشیدگی، فواصل بین آبیاری ها را افزایش داده و از حجم آب در باغ بکاهند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید