Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در گفت‌وگو با ایانا:

90 درصد توزیع تخم‌مرغ کشور به‌صورت فله‌ای است/ مدعیان تولید تخم‌مرغ سبز، کلاهبردارند

یکی از نمایندگان بخش خصوصی تولید تخم‌مرغ، تنها 10 درصد از کل تولید این محصول را دارای امتیاز بسته‌بندی دانست.

90 درصد توزیع تخم‌مرغ کشور به‌صورت فله‌ای است/ مدعیان تولید تخم‌مرغ سبز، کلاهبردارند

یکی از نمایندگان بخش خصوصی تولید تخم‌مرغ، تنها 10 درصد از کل تولید این محصول را دارای امتیاز بسته‌بندی دانست.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: حدود 90 درصد تخم‌مرغی که در شبکه‌های توزیع پخش می‌شود به صورت فله‌ای و با بسته‌های کارتونی است.

ناصر نبی‌پور با اشاره به اینکه تنها 10 درصد از حجم تولید تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی شده وارد بازار می‌شود، افزود: وقتی مقدار زیادی از محصول تولید شده، بسته‌بندی نداشته باشد، نمی‌توان طرح قیمت‌گذاری را به خوبی انجام داد. زیرا تخم‌مرغ‌هایی که به صورت فله‌ای توزیع می‌شود، قیمت‌پذیر نخواهند بود.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری را حدود چهارهزار و 250 تومان به ازای هر کیلوگرم دانست و عنوان کرد: این در حالی است که قیمت تمام‌شده این محصول بین سه‌هزار و 700 تا سه‌هزار و 800 تومان برای مرغدار برآورد می‌شود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران معتقد است: در حال حاضر با توجه به میانگین قیمت‌ها حدود سه ماه است که مرغدار متضرر نمی‌شود و نرخ‌ها تا اندازه‌ای هزینه‌ها را جبران می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد خرید تخم‌مرغ توسط مشتری به ازای هر دانه 400 تا 450 تومان، نرخی معقول باشد.

نبی‌پور در واکنش به پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر چگونگی تولید تخم‌مرغ سبز در کشور بیان کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد بیش از 98 درصد تولیدکنندگان تخم‌مرغ از آنتی‌بیوتیک استفاده نمی‌کنند. بنابراین تقریبا تمام تخم‌مرغ‌های تولید شده در کشور، سبز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون چند شرکت، روی بسته‌بندی خود، عنوان "سبز" را درج کرده‌اند، یادآور شد: شاید در مرغ‌های گوشتی به دلیل سرعت رشد، مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها اتفاق بیفتد، اما در مورد مرغ‌های تخم‌گذار این امر بعید به نظر می‌رسد. به همین دلیل شرکت‌هایی که از این عنوان برای بالا بردن قیمت‌ها استفاده می‌کنند، به نوعی کلاهبردار هستند.

نبی‌پور در پایان درباره تولید تخم‌مرغ ارگانیک تأکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که واژه ارگانیک در کشور ما معنایی ندارد. زیرا وقتی مرغ از مکمل شیمیایی در تغذیه استفاده می‌کند و خوراک آن‌ها از طریق گردش در فضای آزاد تامین نمی‌شود، مرغ ارگانیکی هم در کار نخواهد بود./

V-960620-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید