Iranian Agriculture News Agency

ارزآوری 4 میلیون و 481 هزار دلاری صادرات کشمش از زنجان/ واریز یارانه کشمش به حساب تاکداران

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از واریز 60 میلیارد ریال معادل بیش از 50 درصد یارانه کشمش به حساب تاکداران استان زنجان خبر داد و گفت: مابقی یارانه تخصیصی به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.

ارزآوری 4 میلیون و 481 هزار دلاری صادرات کشمش از زنجان/ واریز یارانه کشمش به حساب تاکداران

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از واریز 60 میلیارد ریال معادل بیش از 50 درصد یارانه کشمش به حساب تاکداران استان زنجان خبر داد و گفت:مابقی یارانه تخصیصی به محض تامین اعتبار پرداخت می شود.

به گزارش ایانا از زنجان، عبدالله جعفری گفت: افزایش تولید و عرضه انگور و به تبع آن کشمش طی سال گذشته در کشور و همینطور بازارهای جهانی، کاهش قیمت کشمش و متضرر شدن تاکداران را به دنبال داشت .

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه کشمش از نظر تجاری یک محصول مهم به حساب می آید، دولت به منظور حمایت از باغداران و ایجاد انگیزه مضاعف برای تولید مطلوب در سال های آتی، اعطای مبلغ 5 هزار ریال یارانه و مشوق تولیدی به ازای هر کیلو کشمش به تاکداران را تصویب و به استان ها ابلاغ کرد .

وی افزود: در همین راستا سازمان تعاون روستایی استان زنجان به عنوان دستگاه مسئول نسبت به شناسایی تاکداران، مساحی باغات، تکمیل مدارک و ثبت آن ها در سامانه مربوطه اقدام کرده و نهایتا حدود 21 هزار و 800 تن کشمش در سامانه ثبت شد .

جعفری از واریز مبلغ 60 میلیارد ریال معادل بیش از 50 درصد یارانه کشمش به حساب تاکداران استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: مابقی یارانه تخصیصی به کشاورزان مشمول به تناسب تامین اعتبار به تاکدارانی که پرونده تکمیل شده در سازمان تعاون روستایی دارند در اولین فرصت پرداخت خواهد شد .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پرداخت یارانه به تاکداران براساس مساحت زمین و برآورد میانگین تولید انجام می گیرد، بیان کرد: امسال پیش بینی می شود که تولید کشمش در کشور و بازارهای جهانی نسبت به سال گذشته کم تر باشد که در این صورت بازار کشمش شرایط خوبی داشته و نیازی به ورود دولت در این عرصه نخواهد بود .

وی یادآور شد: سال گذشته 2 هزار و 793 تن کشمش به ارزش بیش از 4 میلیون و 481 هزار دلار از استان زنجان صادر شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید