Iranian Agriculture News Agency

رویاها در تولید "طعم استرالیایی" به واقعیت پیوست/ کمپین صادرات صنعت باغبانی به اهداف بزرگ خود می‌بالد

صنعت باغبانی استرالیا هفته گذشته، رویکرد رؤیایی بزرگ با نام تجاری جدید "طعم استرالیایی را راه اندازی کرد.

رویاها در تولید "طعم استرالیایی" به واقعیت پیوست/ کمپین صادرات صنعت باغبانی به اهداف بزرگ خود می‌بالد

صنعت باغبانی استرالیا هفته گذشته، رویکرد رؤیایی بزرگ با نام تجاری جدید " طعم استرالیایی (Tast Australia) " را راه اندازی کرد.

به گزارش ایانا از سایت "فارم آنلاین"، روز سه شنبه گذشته در شهر سیدنی، با نوآوری صنعت باغبانی استرالیا، کمپین طعم استرالیایی راه اندازی شد. آن ها متعهد شده اند بیش از 10.5 میلیون دلار برای فعالیت های تجاری در طول سال آینده و در جهت تحقیق و توسعه رشد دسترسی به بازار و افزایش پشتیبانی از صادرکنندگان مشتاق حال حاضر بپردازند.

انجمن صنعت باغبانی 1 (HIA) ، به عنوان بخشی از فشار وارده بر صادرات، در زمینه راه اندازی اهداف تجاری توسعه یافته با توجه به پیش بینی های تولید در آینده، ظرفیت سازی این صنعت و رشد طبقه متوسط در سراسر قاره آسیا کار می کند.

تصویر فوری از این اهداف عبارتند از:

· ارزش صادرات سبزیجات تا 315 میلیون دلار و یا 40 درصد تا سال 2020 از طریق ایجاد روابط و کار با صنعت برای آماده سازی صادرات، تقویت کارآیی های زنجیره تأمین و فعالیت های خارج از کشور افزایش می یابد.

· سرمایه گذاری تخمینی به ارزش 31.48 میلیون دلار بر روی تحقیق توسعه میوه آواکادو در طول پنج سال آینده که اثرات بالقوه ای به ارزش 212 میلیون دلار دارد. تا سال 2021، بیش از 10 درصد تولید به بازارهایی صادر می شود که به پرداخت پول برای آواکادوهای تازه و با کیفیت استرالیایی تمایل دارند.

· صادرات 12هزار تن گیلاس تا سال 21-2020 که نسبت به سال 2015 بیش از 340 درصد افزایش خواهد داشت؛ این میزان برابر با 16.5 درصد رشد سالیانه در طول یک دوره پنج ساله است. بخش صنعت گزارش می دهد که حجم وسیعی از این توسعه در جزایر تاسمانیا (Tasmania) و ویکتوریا (Victoria) اتفاق خواهد افتاد.

· فروش صادارت بادام از 64هزار تن در سال 2016 به 110هزار تن در سال 2022 افزایش خواهد یافت. این امر با توسعه فنون بهبود یافته برداشت و مدیریت آفات، فنّاوری جدید برای کاهش هزینه نیروی کار و سایر موارد صورت می گیرد.

· در مورد زیتون، حمایت از راه اندازی و رشد فرصت های بازار صادراتی روغن زیتون با حاشیه بالا در چین و آسیا از طریق پیش بینی 2.75 میلیون دلار در طول پنج سال آینده برای فعالیت های اضافی و تحقیق و توسعه ادامه می یابد.

· تا سال 2021، میزان صادارت حجمی از تولید ملی توت فرنگی استرالیا از 4 به حداکثر 8 درصد افزایش می یابد. این امر در بازارهای انتخابی رخ می دهد که ظرفیت و تمایل به پرداخت برای میوه های با کیفیت و تازه را دارند.

صنعت بزرگ جهانی، برای اولین بار نام تجاری طعم استرالیایی را در نمایشگاه بین المللی آسیا فروت لوجستیکا 2 ( Asia Fruit Logistica ) خواهد دید که محل گردهمایی 200 تن از نمایندگان این صنعت در شهر هنگ کنگ در ماه آینده است.

برخی اصول برندسازی در کمپین طعم استرالیایی، ادغام درخواست طبیعت با دقت علم برای جلب مصرف کنندگان خارجی است.

آنه راستون (Anne Ruston) ، معاون وزیر کشاورزی و منابع آب استرالیا، فشار تجاری را راه انداخت. خانم راستون گفت: "امروز صنعت باغبانی ما بیانیه برجسته ای درباره قصدش از تصاحب فرصت های عرضه و تقاضای جهانی مواد غذایی دارد."

در مقایسه با سال 2007، تقاضای جهانی غذا تنها نیازمند 75 درصد افزایش در تولید مواد غذایی جهانی تا سال 2050 است.

پیش بینی شده است که در چین، مصرف مواد غذایی از سال 2007 تا 2050 بیش از دو برابر خواهد شد. بالاترین تقاضا در این بخش برای تولیدات باکیفیت و باارزش شناخته شده استرالیایی است.

طعم استرالیایی نام تجاری جدید و کمپینی است که صادارت تولیدات تازه استرالیایی در خارج از کشور را ترویج می دهد. این نام تجاری، شهرت قدیمی و بلندمدت تولیدات باکیفیت را گسترش می دهد، محیط زیست را پاکسازی می کند، سبک زندگی را مطلوب می سازد و در زنجیره تأمین بازرگانی و امنیت زیستی اعتماد را جایگزین می کند.

ایان هاریسون (Ian Harrison) ، مدیر اجرایی این کمپین گفت که او بسیار علاقمند است نقش این ابتکار جدید در نام گذاری یکپارچه بازارهای صاداراتی را ببیند.

وی گفت که کسب و کار قصد دارد محصولات خود را، در داخل و یا خارج از کشور، با نام استرالیایی بفروشد و ثبات در این زمینه اصل است.

آقای هاریسون گفت:"رویکرد مشترک و یکپارچه نام گذاری منطقه ای و کشوری، برای تمامی دسته های محصولات استرالیایی، به خوبی به کشاورزان و تولیدکنندگان ما خدمت خواهد کرد."

یک لوگو واحد، هویت ملی برای تمامی محصولات استرالیایی و گام مهمی به سوی راهکاری مؤثر برای نام گذاری تجاری استرالیایی است.

در حال حاضر، هزاران نفر از کشاورزان و تولیدکنندگان استرالیایی از لوگو "ساخت استرالیا" و یا "تولیدشده در استرالیا" در سطح جهانی استفاده می کنند و بنابراین آنان به این نتیجه رسیده اند که ارزش نام تجاری را به صورت جمعی بکار برند.

مایکل روگرز (Michael Rogers) ، مدیر کل تجاری اچ آی آ، گفت که نام تجاری طعم استرالیایی مخصوص مواد غذایی استرالیایی است.

آقای روگرز گفت:"پیشرفت موقعیت صنعت باغبانی با هماهنگی در راهنمای پیام رسانی غذای تازه توسط کمیسیون تجارت استرالیا (Austrade) توسعه یافته که سازمانی برای ارتقاء صادرات دولت استرالیا است و همکاری با بازارهای خارج از کشور در بخش گوشت و لبنیات استرالیا را می آموزد."

استرالیا به علت تحویل محصولاتی با کیفیت بالا شناخته شده است، زیرا از عهده بازرسی های دقیق سلامت غذایی در طول تمامی زنجیره های تأمین بر می آید.

تحقیقات به ما می گوید که باید بر آن ها تکیه کنیم. طعم استرالیایی بر این نکته تأکید دارد که چگونه سبک زندگی این کشور با آفتاب درخشان، مزارع جذاب، سواحل و چشم اندازهای زیبا شناخته شده است.

"آنان می خواهند به مصرف کنندگان جهانی شان این احساس را بدهند که در هر زمانی با خرید و خوردن میوه ها، سبزیجات و آجیل استرالیایی در این کشور اند."

جیمز وایت ساید (James Whiteside) ، مدیر ارشد اجرایی آیوساویج (Ausavage) ، در پس حمایت از این کمپین قرار دارد و او گفت که کمپین طعم استرالیایی، وضعیت تولید سبزیجات تازه استرالیایی در بازارهای خارجی را مستحکم می کند.

آقای وایت ساید گفت:"استرالیا شهرتی بین المللی دارد که از لحاظ طبیعی، آب و هوایی تماشایی و چشم اندازهایی زیبا، برکت می یابد."

طعم استرالیایی ابتکاری ارزشمند است و این تصوری ملی است که داستان منحصر به فردی را به تولیدکنندگان مان بگویم تا به مصرف کنندگان خارج از کشور، با خوردن هر تکه از محصولات ما، احساس بودن در استرالیا را بدهند.

صنعت سبزیجات استرالیا، برای سرمایه گذاری در بازارهای توسعه یافته بهترین محصولات تازه دارای موقعیت عالی است؛ از جمله طبقه متوسط جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و آنان به دنبال ادامه کار با تولیدکنندگان برای افزایش آمادگی صادارت در این صنعت اند.

پانوشت:

1. Horticulture Industry Association

2. تنها نمایشگاه تجاری بین المللی در زمینه میوه و سبزیجات تازه که منحصراً با تمرکز بر بخش تولید تازه و زنجیره های ارزش مرتبط با آن به صورت سالیانه در آسیا برگزار می شود.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید