Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران در تبریز/ تدوین سند راهبردی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، اولین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران را حفاظت از درّ گرانبهای آذربایجان ذکر کرد.

برگزاری نخستین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران در تبریز/ تدوین سند راهبردی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، اولین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران را حفاظت از درّ گرانبهای آذربایجان ذکر کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استانآذربایجان شرقی، حسن منیری فر در اولین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران که در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اولین همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگلهای ارسباران توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در شهر تبریز به مدت دو روز با حضور مسئولان کشوری و استانی مرتبط با منابع طبیعی، نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرستان های حوزه جنگل های ارسباران، محققین، پژوهشگران و اساتید دانشگاه از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش، منیری فر با بیان اینکه جنگل های ارسباران درّ گرانبهای آذربایجان است گفت: از جنگل های ارسباران نه به عنوان یک جنگل بلکه به عنوان یک باغ اکولوژیکی می توان نام برد که هزاران گونه گیاهی را در خود جای داده است و در مرکز تحقیقات استان در خصوص جنگل های ارسباران کارهای متنوع و متعددی صورت گرفته که خوشبختانه همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران این فرصت را برای ما فراهم آورده است تا کارهای خود را به سمع و نظر فرهیختگان و بخش های متناظر برسانیم و علاوه بر آن از دستاوردهای سایر دانشمندان و محققان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: حفاظت و صیانت از جنگل های ارسباران جزء هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه استان در بخش کشاورزی است که مسئولان استانی هم به اهمیت آن رسیده اند.

دبیر علمی این همایش گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اهداف متعددی دارد که یکی از مهمترین آن حفظ ذخایر ژنتیکی و حفظ تنوع زیستی است که برنامه های گسترده ای را برای امسال در سطح کشور در نظر گرفته و این همایش یکی از آن برنامه ها است .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان کرد: در هر باریم مرکز بیش از 1300 گونه از جنگل های ارسباران وجود دارد و این تنوع بسیار غنی این مجموعه نشانگر گنج عظیمی است که در دست ماست.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و اهداف همایش تبیین اهمیت جایگاه علمی و غنای زرم پلاسمی این مجموعه است، گفت: از دیگر اهداف همایش ایجاد حساسیت، انگیزه و توجه بیش از پیش برای حفاظت و احیای جنگل ها، شناسایی پتانسیل های موجود و بررسی مسائل پیش روی جنگلداری و جنگل و جمع بندی نکته نظرات و یافتن راهکارهای مناسب و ارائه آن به مسئولین است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تدوین سند راهبردی صیانت و حفاظت از جنگلهای ارسباران با همکاری ارگان های مرتبط دیگر به زودی تهیه و در اختیار مسئولان کشوری و استانی قرار خواهد گرفت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید