Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه:

صدای بخش کشاورزی کرمانشاه شنیده نمی‌شود

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: بخش کشاورزی سهم زیادی در اشتغال استان کرمانشاه دارد، اما آن‌طور که باید صدای بخش کشاورزی شنیده نمی‌شود.

صدای بخش کشاورزی کرمانشاه شنیده نمی‌شود

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: بخش کشاورزی سهم زیادی در اشتغال استان کرمانشاه دارد، اما آن‌طور که باید صدای بخش کشاورزی شنیده نمی‌شود .

به گزارش ایانا از اتاق ایران، کیوان کاشفی در نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل حوزه کشاورزی، از تلاش‌های چند سال اخیر اتاق کرمانشاه برای حوزه کشاورزی یادکرد که زمینه‌ساز اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی بوده است .

رئیس اتاق کرمانشاه، کشاورزی را از بخش‌های مؤثر در توسعه استان کرمانشاه دانست و ادامه داد: بخش کشاورزی ما علی‌رغم قابلیت‌های فراوان، با مشکلاتی مواجه است. در استان کرمانشاه تقریباً 100 درصد کشت محصولات کشاورزی با بخش خصوصی است و سهم بخش کشاورزی در اشتغال از صنعت بسیار بیشتر است، اما به‌اندازه یک‌دهم بخش صنعت، صدای بخش کشاورزی به گوش نمی‌رسد .

کاشفی معتقد است در استان کرمانشاه بیشتر دیدگاه بخش دولتی در حوزه کشاورزی مطرح است و این در حالی است که بخش خصوصی کار را انجام می‌دهد و باید به بخش دولتی خط ‌مشی بدهد .

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی کشاورزی در استان کرمانشاه باید قوی‌تر از وضعیت موجود باشد، افزود: این بخش باید مطالبه گر باشد و برای رفع مشکلاتش تلاش کند .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه در ادامه به فعالیت‌های مؤثر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: این شورا، کارگروهی است که مقامات عالی استان ازجمله شخص استاندار در آن حضور دارند .

کاشفی با اشاره به اینکه تمام مصوبات شورای گفتگو ظرف یک ماه برای تصمیم‌گیری به هیئت دولت می‌رود، افزود: بخش صنعت، سهم خوبی در جلسات شورای گفت‌وگو دارد، اما حوزه کشاورزی کمتر در این شورا ورود کرده است .

وی همچنین به فعالیت تشکل‌های بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ضمن به رسمیت شناختن استقلال این تشکل‌ها، حمایت‌های خوبی از آن‌ها دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید