Iranian Agriculture News Agency

نظارت برداشت از منابع آبی زیر ذره‌بین


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه ٨٠٠گروه بازرسی به برداشت از منابع آبی نظارت می‌کنند، گفت: در قالب طرح تعادل بخشی آب ١٥ هزار حلقه چاه مسدود و از برداشت ٨٥٠ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد.
محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با فارس در خصوص اجرای موفق یا ناموفق طرح تعادل‌بخشی آب، گفت: بحثی که از ابتدا در وزارت نیرو در خصوص اجرای طرح تعادل‌بخشی آب مطرح بود این بود که موفقیت این طرح منوط به این است که تمام عوامل مثل مردم و سایر دستگاه‌ها باید به این طرح کمک کنند چرا که نمی‌توان برای کاهش یافتن برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی فقط از وزارت نیرو انتظار داشت.
وی افزود: بنابراین پیشرفت خوبی در طرح تعادل‌بخشی آب چه به لحاظ مسدود کردن چاه‌ها و چه به لحاظ اقداماتی که در خصوص نصب کنتور بر روی چاه‌ها انجام دادیم ایجاد شد، اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای نبود و نتوانستیم برای این طرح تامین منابع کرده و به طور کامل طرح را اجرا کنیم. مدیرعامل شرکت منابع آب افزود: با وجود تمام این چالش‌ها و مشکلات توانستیم به ٧٠ تا ٨٥ درصد اهداف برنامه خود در این طرح در سال گذشته برسیم.
حاج رسولی‌ها گفت: در قالب این طرح قرار بود که ٢٠ هزار حلقه چاه را مسدود کنیم اما حدود ١٥ هزار حلقه چاه را مسدود کردیم و در برنامه خود تلاش داشتیم که یک میلیارد مترمکعب آب صرفه‌جویی کنیم که توانستیم از اضافه برداشت حدود ٨٠٠ تا ٨٥٠ میلیون مترمکعب منابع زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید