Iranian Agriculture News Agency

7 دانستنی کشاورزی که ممکن است شما را متعجب کند/لامبورگینی تراکتور می سازد

هفت دانستنی در کشاورزی که شاید شما ندانید و ممکن است باعث تعجب شما شود، در اینجا آورده شده است.

7 دانستنی کشاورزی که ممکن است شما را متعجب کند/لامبورگینی تراکتور می سازد

هفت دانستنی در کشاورزی که شاید شما ندانید و ممکن است باعث تعجب شما شود، در اینجا آورده شده است.

به گزارش ایانا از سایت "کمبریج نیوز"، این 7 دانستنی از این قرار هستند:

1. لامبورگینی ، فعالیت خود را به عنوان یک تولید کننده تراکتور آغاز کرد

لامبورگینی به عنوان یک تولید کننده ایتالیایی تراکتور در سال 1948 توسط فروچیو لامبورگینی Ferruccio Lamborghini) ) آغاز شد و پس از آن وی با ساخت مدل لامبورگینی GT 400 ، لامبورگینی را در سال 1962 تاسیس کرد.

لامبورگینی تکنولوژی هایی را برای صنعت کشاورزی توسعه داده است که در حال حاضر در خودروهای سوپر اسپرت بازتاب داده شده است. چرخ دنده های Synchromesh ، اتومایزرهای سوخت، موتورهای خنک کننده با هوا ، سیستم های کنترل الکتریکی و بیشتر سیستم ها در صنعت خودرو در حال توسعه و تکامل است. این درحالی است که لامبورگینی تراتوری ( Lamborghini Trattori : تولید کننده تراکتور لامبورگینی) همچنان به تجارت ادامه می دهد و هنوز هم جزو برترین تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی در جهان به شمار می رود.

2. در انگلستان 20 میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد؛ معادل 30 میلیون زمین فوتبال

زمین های کشاورزی حدود 64 درصد و بیش از 20 میلیون هکتار زمین های انگلستان را پوشش می دهند - که معادل 30 میلیون زمین فوتبال است. از این 20 میلیون هکتار، 25 درصد از کل زمین های کشاورزی در انگلیس به رشد محصولات کشاورزی اختصاص دارد و عمده گیاهان علفی برای خوراک دام و استفاده در کشاورزی لبنی استفاده می شود.

با این حال، زمین های کشاورزی انگلستان در حال کاهش است. به طوری که بین سال های 2000 تا 2010، حدود 447،790 هکتار به خانه سازی، پارک های تجاری و توسعه شهرها اختصاص یافته است.

اما علیرغم از دست دادن زمین ، پیشرفت های مداوم در زمینه کشاورزی در صنعت کشاورزی انگلستان در سه سال گذشته روی داده که رشد 10 درصدی، را نشان می دهد.

3. گندم ، شایع ترین محصول در انگلستان است

در حالی که بریتانیا را با سیب زمینی، می شناسند اما با این وجود گندم شایع ترین محصول است به طوری که که بیش از دو میلیون هکتار در هر سال در مناطق شرقی انگلستان برداشت می شود. منطقه ایست انگلیا، جنوب شرقی و میدلند شرقی، بیش از 58 درصد از محصولاتی که در انگلستان رشد می کنند، را به خود اختصاص داده اند.

در طول 40 سال گذشته پیشرفت های زیادی در کیفیت گندم انگلستان صورت گرفته است، همچنین تقریبا 7.8 تن گندم در تولید نان انگلستان استفاده می شود.

4. سیب زمینی ، غذای مورد علاقه انگلیسی ها

مزارع در انگلستان ، بیش از پنج و نیم میلیون تن سیب زمینی در سال تولید می کنند. این میزان به اندازه 120،000 زمین فوتبال است. علاوه بر این، حدود 1.3 میلیون سیب زمینی هم وارد می کند.

پنجاه و دو درصد سیب زمینی در بریتانیا در ایست انگلیا و یورکشایر تولید می شود، اما این میزان در مقایسه با 50 سال پیش میزان کمی است. چراکه از آن زمان منطقه ای که سیب زمینی برداشت شده ، به نصف کاهش یافته است و جای تعجب نیست که تقاضا برای سیب زمینی بیش از عرضه داخلی باشد.

با این وجود ، انگلستان همچنان رتبه 11 را در میان کشورهای تولید کننده سیب زمینی دارد، این درحالی است که کشاورزان انگلیسی همیشه با نرخ ثابت در سال این محصول را تولید کرده اند.

5. 90 نژاد گوسفند درانگلستان

بیش از 35 میلیون گوسفند و بره در انگلستان وجود دارد - که این میزان گوسفند بیش از سایر کشورهای اروپایی است. این درحالی است که بریتانیا با داشتن تپه ها، کوهستان ها و مراتع محیطی مناسب برای پرورش گوسفند به شمار می رود و به طوری که توانسته بیش از 90 نژاد گوسفند را پرورش دهد.

از زمان امپراطوری روم، گوسفند در انگلستان پرورش یافته و در اقتصاد و رفاه نقش مهمی داشته است. امروزه گوشت، محصول اصلی گوسفند است، هرچند پوست، پشم و شیر نیز بازارهای خود را دارند.

6. ایست انگلیا(1)، تولید کننده عمده محصولات بریتانیا

شما ممکن است ندانید، اما کمبریج هسته تولیدی کشاورزی در انگلستان به شمار می رود. به دلیل آب و هوا و خاک مناسب، منطقه ای ایده ال برای پرورش توت فرنگی، چغندرقند، جو، هویج، رازک، سیب زمینی و سایر محصولات است.

همچنین میزان جو ، برای 2.5 میلیون پینت (2 ) آبجو و میزان گندم برای تولید 5774 میلیون قرص نان استفاده می شود.

این درحالی است که ، کشاورزی در ایست انگلیا، بخش مهم نیروی کار را در اختیار دارد ، به طوری که بیش از 39،000 نفر به طور مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت می کنند. همچنین سه چهارم زمین در ایست انگلیا برای کشاورزی استفاده می شود.

7. تولید گازهای گلخانه ای از کشاورزی

کشاورزی دومین تولید کننده گاز گلخانه ای در جهان است. به طوری که کشت محصولات کشاورزی، دامداری و جنگل زدایی مسئول این پدیده در سراسر جهان هستند.

در سال 2010، بخش کشاورزی انگلیس، 9 درصد از مجموع انتشار گازهای گلخانه ای در بریتانیا را به خود اختصاص داد و از آن زمان این میزان کاهش یافته است. با این وجود، کشاورزی همچنان نقش مهمی درایجاد ردپای کربن در انگلستان و جهان دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- East Anglia : بخشی از خاور انگلستان (شامل نورفوک، سافوک ، کمبریج شایر) است.

2- Pint :اندازه گیری حجم در سیستم های اندازه گیری ایالات متحده ، برابر با حدود نیم لیتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید