Iranian Agriculture News Agency

در کشور غنا

11 هزار نفر در برنامه کشاورزی حمایت از جوانان ثبت نام کردند

11 هزار کشاورز جوان در سراسر غنا، در برنامه کشاورزی و آبزی‌پروی جوانان، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای جلب نسل جوان به این بخش، ثبت نام کردند.

11 هزار نفر در برنامه کشاورزی حمایت از جوانان ثبت نام کردند

11 هزار کشاورز جوان در سراسر غنا، در برنامه کشاورزی و آبزی پروی جوانان 1 (YIAAP) ، به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای جلب نسل جوان به این بخش، ثبت نام کردند.

این برنامه بخشی از ابتکار عمل کاشت برای غذا و شغل از سوی دولت است که به دنبال مبارزه با چالش امنیت غذایی و اشتغالزایی است.

همچنین این برنامه امکان توسعه تولیدات کشاورزان در فصل کاشت را فراهم می کند و درآمد و نیازهای غذایی خانواده های شان را افزایش می دهد.

دکتر ساگر بنگبنگی (Sagre Bangbangi) ، معاون وزیر غذا و کشاورزی و مسئول بخش کاشت، این مسئله را آشکار کرد که این کمپین انتظار داشت به طور مستقیم و غیرمستقیم، 750 هزار شغل برای کشاورزان، نمایندگان خرید و فروش، دستیاران انباردارها و سایر کارکنان در زنجیره ارزش کشاورزی به وجود آورد.

وی گفت هنگامی که او برخی مزارع در بخش غربی سیسالا (Sissala) در منطقه غرب بالا را بررسی کرد، به پیشرفت این ابتکار عمل در منطقه مذکور دست یافت.

معاون وزیر اضافه کرد که هدف این پروژه، مشارکت بیش از 5 میلیون کشاورز جوان تا چهار سال آینده است.

مأموران توسعه کشاورزی

همچنین آنان فرآیند مشارکت یکهزار و 200 نفر از مأموران توسعه کشاورزی برای افزایش تعداد نفرات موجود در این بخش را کامل کرده اند تا با ارائه بهترین شیوه های برای بهینه سازی بازده محصولات به کشاورزان کمک کنند.

دکتر بنگبنگی، که سخنران اصول کشاورزی نیز است، رضایت خود از شیوه های کشاورزی اعمال شده در مزارع مورد بازدید را اعلام کرد و اصرار داشت که مداخلات دولت، کمیت و کیفیت ورودی ها و افزایش توان بالقوه بازده کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی از همراهی جوانان کشاورز (با میانگین سنی 25 تا 45 سال) ابراز خوشحالی کرد و آنان را تشویق کرد که علاقه خود به کشاورزی را حفظ کنند تا به درآمدهای بیشتری دست یابند.

توصیفات کشاورزان پروژه ماسارا

برنامه جوانان در کشاورزی و آبزی پروری، با ماسارا نارزیکی (Masara N'Arziki) ، سرمایه گذار تجاری کشاورزی و یکی از اعضای اجرای این پروژه، در منطقه غرب بالا مشارکت کرد.

طبق اعلام هماهنگ کننده ملی این برنامه، آقای کلوتز کودومور (Klutse Kudomor) ، کشاورزان پروژه ماسارا وسعت مزارع خود را تا هفت برابر نسبت به زمان تولیدات قبلی شان گسترش دادند.

در حقیقت، یکی از این کشاورزان به نام ذکریا اینوساه (Zakariya Inusah) ، گفت که او در مقایسه با سال گذشته که 10هکتار زمین را به زیر کشت برده بود، در فصل زراعی جاری 30 هکتار مزرعه ذرت داشته است.

کشاورز 26 ساله دیگری به نام آکاری ایدریسو (Bakari Iddrisu) ، که در سال 2014 دبیرستان را ترک کرد، گفت که سال گذشته 15 هکتار مزرعه ذرت داشته و امسال به 50 هکتار مزرعه ذرت دست یافته است.

پروژه ماسارا ورودی های موردنیاز از جمله بذر و مواد شیمایی کشاورزی را برای بیش از 12هزار کشاورزی که در این برنامه ثبت نام کرده اند، فراهم می کند و کشاورزان تصمیم گیری می کنند که اقساط خود را در بیش از یک دوره زمانی بپردازند.

پانوشت:

1. Youth In Agriculture and Aquaculture Programme

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید