Iranian Agriculture News Agency

اتلاف عمدی یا سهوی ماهی‌ها‌ی ارس با مواد سمی



ایلنا: دبیر شورای اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نتایج اولیه بررسی گفت: نزدیک‌ترین احتمال، اتلاف عمدی یا سهوی ماهی‌ها با مواد سمی با هدف صید یا تخریب محیط‌ زیست است.
داوود قاسم‌زاده، دبیر شورای اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌شرقی، گفت: در بررسی علت اتلاف ماهی‌های ارس، موضوع تأثیرپذیری این اتفاق از فعالیت معدنی کشور ارمنستان رد شد. او با بیان اینکه محل اتلاف ماهی‌ها در حدفاصل سد خداآفرین تا پل شکسته خداآفرین است و بالادست این سد هیچ‌گونه اتلاف ماهی‌ای مشاهده نشده است، اظهار کرد: فعالیت‌های معدنی ارمنستان تا محل اتلاف ماهی‌ها در پایین‌دست سد خداآفرین، بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.
قاسم‌‌زاده با اشاره به انجام نمونه‌برداری‌های اختصاصی، گفت: نمونه‌برداری‌های لازم برای بررسی‌های علمی و اعلام نظر، از سوی اداره کل دام‌پزشکی انجام گرفته است و به‌محض اتمام آنالیز، نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید. دبیر شورای اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی افزود: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌ ز‌یست استان، به دلیل اهمیت سلامت آب رودخانه ارس، به صورت فصلی اقدام به نمونه‌برداری و آنالیز آب آن می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی، موضوع از طرق مقتضی مانند وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود. قاسم‌زاده ضمن تأکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان محیط زیست، گفت: در موضوع اتلاف ماهی‌های رودخانه ارس نیز این اداره کل، حسب وظیفه قانونی خود، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری و با متخلفان از هر رده‌ای که باشند، برخورد قضائی می‌کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید