Iranian Agriculture News Agency

قرارهای سبز دومین هفته شهریور برگزار شد

آغاز رکاب زنی اروپا برای حمایت از جنگل‌های زاگرس

یکی از اعضای انجمن سبز زاگرس گیلانغرب برای حمایت از جنگل‌های زاگرس، اروپا را رکاب خواهد زد.

آغاز رکاب زنی اروپا برای حمایت از جنگل‌های زاگرس

یکی از اعضای انجمن سبز زاگرس گیلانغرب برای حمایت از جنگل‌های زاگرس، اروپا را رکاب خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایانا، کامو کلهر فعال محیط زیستی است که برای حمایت از زاگرس، اروپای مرکزی را رکاب می‌زند. او این سفر را روز ۱۱ شهریور از کرواسی آغاز کرده است.

"سازمان‌های مردم نهاد استان فارس" در هفته دوم شهریور ماه، در نامه‌ ای سرگشاده به رئیس جمهور نسبت به توزیع ناعادلانه آب که منجر به خشک شدن تالاب‌های این استان و عوارض محیط زیستی متعدد برای منطقه شده است، ابراز نگرانی کردند. آنها خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای نجات تالاب‌های استان فارس شدند.

برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در منطقه تنگ تیزاب با استقبال و همراهی گردشگران و اهالی بومی با همت "پاکسازان طبیعت فارس" دیگر قرار سبز اجرا شده در این استان بود.

گروه "عاشقان طبیعت شهرستان سروستان" استان فارس هم برای همکاری و هم یاری با محیط بانان، به منظور کنترل مناطق حفاظت شده به همراه آنان به مدت 12 ساعت در کوه‌ها به گشت‌زنی پرداختند. در اقلید استان فارس نیز، پاکسازی و فرهنگسازی در منطقه گردشگری امام زاده زبیده خاتون به همت "همیاران و پاکسازان طبیعت اقلید" انجام شد.

فعالان محیط زیست شهر شیراز در دومین هفته از شهریور ماه فعالیت های آموزشی مربوط به کودکان برای حمایت از روز ملی یوزپلنگ ایرانی را در دستور کار داشتند. این برنامه با همت "کانون جوانان نگاه فردا" و مشارکت و همراهی گروه‌های خانه فرهنگ بومگردان، مدرسه طبیعت بومیان، احیا کنندگان تالاب کمجان، حلقه سبز زمین، مهرپروران سبز، گروه دوچرخه سواری فرهنگ، رفتگران طبیعت فارس، ایلفا، موسسه حامیان پاک طبیعت (نارون)، انجمن یوزپلنگ ایرانی، سازمان مدیریت پسماند و اداره کل ورزش و جوانان در شیراز انجام شد.

آبیاری درختان کُنار کاشته شده در تپه نورالشهدا با همت "حامیان طبیعت زاگرس ممسنی" دیگر قرار سبز برگزار شده در استان فارس بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در استان گیلان شهرستان لاهیجان، کارگاه آموزشی کودکان همراه با پخش فیلم در خصوص حفاظت و حمایت از یوزپلنگ ایرانی توسط "انجمن محیط زیستی بوم بانان" در سالن کانون فکری پرورشی کودکان لاهیجان انجام شد. همچنین در شهرستان تالش این استان، سلسله کارگاه آموزشی آشنایی با جنگل‌های هیرکانی در اردوی هلال احمر استان گیلان توسط کمیته آموزش موسسه محیط زیستی "شقایق‌های وحشی هیرکانی" انجام شد. سازمان‌های مردم نهاد شهر سیاهکل هم طی یک بازدید علمی از طرح جنگلداری لونک و رنگال سیاهکل، یاد و خاطره سه جنگلبان آستارا که در جریان ماموریت به دلیل سقوط خودرو به داخل دره جان خود را از دست دادند، گرامی داشتند. این برنامه با همت انجمن "رفتگران طبیعت استان گیلانگ و گروه "کوهنوردی پیمان لاهیجان" انجام شد.

در استان تهران هم قرارهای سبزی در آخرین ماه تابستان برگزار شد. در شهر تهران به مناسبت عید قربان، برنامه‌ای توسط معاونت خدمات شهری منطقه 10 با حضور "دبیران کانون‌های محیط زیست محلات منطقه 10"، همراه با ارائه بوروشورهای آموزشی و گفتگوهای محیط زیستی انجام شد. "کانون محیط زیست دانشگاه تریبت دبیر شهید رجایی تهران" در زمینه ارتقاء فرهنگ بازیافت و توجه به معضلات زیست محیطی، کمک به نیازمندان و ترویج کار داوطلبانه، اقدام به جمع‌آوری درب بطری پلاستیکی کرد. "انجمن ساخارا واژیانه" در ارتباط با تولید فرآوری سنگ ساختمانی، کمپینی به نام "ارزش سنگ" در قالب مقاله و پوستر راه‌اندازی کرده است. در این کمپین توجه جامعه معماران به این موضوع جلب شده که اگر فقط و فقط روزانه یک مترمربع سنگ هدر داده شود چه اتفاقی برای زمین خواهد افتاد.

در شهر گیلانغرب استان کرمانشاه گردهمایی "انجمن سبز زاگرس گیلانغرب" به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس و افتتاحیه دفتر جدید انجمن با حضور اعضا انجام شد.

در شهر قروه استان کردستان کمپین خانه تکانی کاغذی توسط "انجمن چروی سبز قروه" که از شهریور ماه آغاز شده است به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. این کمپین که به جمع‌آوری کاغذهای باطله، کتاب‌های درسی، مجله، کارتن و ... می‌پردازد در 17 شهریور مراسم اختتامیه خود را با اجرای برنامه‌های متنوع به پایان می‌رساند.

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد آبیاری هفتگی نهال‌های زالزالک و گلابی وحشی کاشته شده در پارک جنگلی یاسوج با همت انجمن "نهضت سبز زاگرس" انجام شد.

در شهر کرج استان البرز افتتاحیه غرفه "سفیران طبیعت" در نمایشگاه دستاورد هفته دولت با حضور مقامات دولتی انجام شد. همچنین اجرای تئاتر با موضوع محیط زیست توسط "سمن همراز با زمین" در محل ورودی باغ گل‌ها واقع در پارک چمران، که تا آخر شهریور، هر هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۹الی ۲۱ اجرا می‌شود.

در شهر راز استان خراسان شمالی آتش‌سوزی منطقه گویینگ واقع در شهر راز توسط گروه‌های داوطلب مردمی شهرستان‌های خراسان شمالی مهار شد.

در شهر ساری استان مازندران هم پاکسازی ساحل خزرآباد، جمع‌آوری درب بطری، اهدا ویلچر و اجرای پرفورمنس آرت به کارگردانی حامد مشمولی و اجرای کودک هنرمند پانیا تبار اکبر، به مناسبت روز جهانی نلسون ماندلا با حضور مردم، مرکز اطلاع رسانی همگانی ملل متحد ، اداره کل محیط زیست، اداره کل ورزش و جوانان بود. این مراسم به همت موسسه توسعه پایدار هرمد، رفتگران طبیعت مازندران، گروه قرار سبز، موسسه لبخند ما، انجمن ازدار، تاسیسات دریایی ایران، آسیاتک و دیکاتلون برگزار شد.

L-960614-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید