Iranian Agriculture News Agency

مقام نخست کشوری آذربایجان شرقی در یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در زمینه یکپارچه‌سازی اراضی، استان آذربایجان شرقی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مقام نخست کشوری آذربایجان شرقی در یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در زمینه یکپارچه سازی اراضی، استان آذربایجان شرقی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، کریم مهری در همایش یکپارچه سازی و بهره وری اراضی کشاورزی که با حضور توکلی، مدیرکل دفتر تجمیع و یکپارچه سازی وبهره وری اراضی کشاورزی ، معاونین سازمان آب منطقه ای و روسای ادارات آب و ثبت اسناد شهرستان ها در تبریز برگزار شد، عنوان کرد: تبدیل کشاورزی معیشتی به کشاورزی مدرن از اهداف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است در این راستا دولت برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزان، بسته های خدمات حمایتی پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح فرهنگ کار یکی از عوامل مهم در یکپارچه سازی و جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی است، گفت: یارانه های حمایتی و تسهیلات در زمینه ساخت زیربناهای تولید، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث جاده های دسترسی بین مزارع، کانال های زهکشی، برق دار کردن چاه ها و نصب کنتور اندازه گیری و اجرای شبکه آبیاری جدید اعطا می شود.

مهری خاطر نشان کرد: تامین اعتبارهای مورد نیاز برای تامین آب و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در مناطقی که دارای اراضی آبی است توسط وزارت نیرو با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مالکان و بهره برداران مشمول این قانون به مدت حداکثر 10 سال از پرداخت آب بها و حقآبه معاف می شوند و پرداخت تمامی حق بیمه محصولات مشمول بیمه از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی تا حداکثر پنج سال از تاریخ تجمیع از دیگر مزایای یکپارچه سازی اراضی است.

وی اظهار کرد: در زمینه یکپارچه سازی اراضی، استان آذربایجان شرقی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

مهری با یادآوری این موضوع که رهاسازی آب از پشت سدها موجب عملیاتی شدن کاشت 8 هزار هکتاری محصول کلزا در اراضی کشاورزی خواهد شد، تصریح کرد: برای حفظ منابع آبی باید اصلاح الگوی کشت را در اراضی کشاورزی اجرایی کنیم و در این خصوص کاشت پائیزه کلزا تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: نقش پوشش گیاهی در حفاظت از منابع آب و خاک غیر قابل انکار بوده و در صورتی که پوشش گیاهی حفظ نشود این دو منبع ارزشمند در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید