Iranian Agriculture News Agency

ساحل عاج 43 درصد از کل تولید دانه کاکائو را در اختیار دارد

پیش‌بینی سازمان بین‌المللی کاکائو درباره میزان تولید در سال 17-2016/ افزایش ظرفیت فرآوری دانه کاکائو در آسیا

سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) پیش‌بینی کرد، فرآیند آسیابانی کاکائو که به‌عنوان نماگر از تقاضا محسوب می‌شود، طی فصل جاری وضع نسبتاً بهتری داشته باشد.

پیش‌بینی سازمان بین‌المللی کاکائو درباره میزان تولید در سال 17-2016/ افزایش ظرفیت فرآوری دانه کاکائو در آسیا


سازمان بین المللی کاکائو ( ICCO ) پیش بینی کرد، فرآیند آسیابانی کاکائو که به عنوان نماگر از تقاضا محسوب می شود، طی فصل جاری وضع نسبتا بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از «اگری مانی»، تولیدکنندگان بزرگ شکلات از افزایش فروش خبر داده اند و قیمت های پایین دانه کاکائو، مشوق فعالیت های بیشتر در زمینه فرآوری است. پیش بینی ها حاکی از بهبود ظرفیت فرآوری دانه تا 4.28 میلیون تن است.

ICCO اعلام کرد: کارخانه های فرآوری مستقر در آسیا و اقیانوسیه هم اکنون با توسعه 88 هزار تنی ظرفیت، نقش اصلی در افزایش آسیابانی دانه طی این فصل دارند. این سازمان با پیش بینی افزایش 20 هزار تنی فرآوری دانه کاکائو اندونزی از رسیدن ظرفیت این کشور به 420 هزار تن خبر داد، در حالی که این رقم برای مالزی با رشد 5000 تنی به 220 هزار تن می رسد.

این سازمان به داده های تجاری اندونزی اشاره کرد که بر اساس آن واردات برای دستیابی به تقاضای مورد نیاز به طور قابل ملاحظه افزایش یافته و تولید دانه کاکائو در این کشور به دلیل مشکلات آب و هوایی کاهش داشته است.

در حال حاضر نگرانی ها در مورد چشم انداز چین همچنان به قوت خود باقی مانده، چراکه واردات (محصولات) شکلات این کشور در هفت ماهه 2017(از ژانویه تا جولای)یکنواخت و زیر 20 هزار تن بوده است.

ساحل عاج به عنوان بزرگ ترین تولید کننده دانه کاکائو هم اکنون سهم 43 درصدی را در تولید این محصول بر عهده دارد. تولید فصل جاری این کشور بالغ بر 2 میلیون تن برآورد شده و حجم سنگین بارش ها از نگرانی های موجود در زمینه تولیدات این کشور بوده که بر کیفیت محصول تاثیر گذاشته است. سازمان بین المللی کاکائو در پیش بینی جدید خود با بازبینی گزارش قبلی، تولید کل دانه کاکائو در سطح جهان را 4.7 میلیون تن اعلام کرده است. افزایش تولید دانه در ساحل عاج توانست کمبود تولید در کشورهای برزیل و اندونزی را جبران کند.

پیش بینی ICCO در مورد تولید کاکائو در سال 17-2016 حاکی از مازاد 371 هزار تنی در بازار جهانی است. سال کشت، این ماه به پایان می رسد/

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید