Iranian Agriculture News Agency

سالانه یک میلیارد و 700 میلیون نشاء در هرمزگان تولید می‌شود/ هرمزگان پیشتاز در تولید سبزی و صیفی خارج از فصل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای تأمین نیاز بهره‌برداران به نشاء انواع سبزی وصیفی، سالیانه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون عدد نشاء سبزی و صیفی در استان تولید می‌شود.

سالانه یک میلیارد و 700 میلیون نشاء در هرمزگان تولید می‌شود/ هرمزگان پیشتاز در تولید سبزی و صیفی خارج از فصل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در راستای تامین نیاز بهره برداران به نشاء انواع سبزی وصیفی، سالیانه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون عدد نشاء سبزی و صیفی در استان تولید می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید رضا امیری زاده افزود: نشاء گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل و پیاز از مهمترین نشاء های تولیدی در استان است .

وی بیان کرد: نشاء های تولیدی حدود 90 درصد نیاز محصول گوجه فرنگی، 100 درصد بادمجان، 90 درصد فلفل و 70 درصد محصول پیاز استان را تامین می کند .

امیری زاده خاطر نشان کرد: شهرستان های رودان ، بندرعباس، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر و پارسیان از مناطق مهم تولید نشاء در استان هستند .

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی از مناطق استان عملیات انتقال نشاء به زمین اصلی آغاز شده است اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب و بذر، کاهش خسارت ناشی ازسرمازدگی، ایجاد مزارع یکنواخت، کاهش مبارزه با آفات و بیماری ها از مهمترین مزایای کشت نشاء است.

امیری زاده افزود: فصل کشت نشاء از اوایل تیرماه آغاز و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید