Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور مقامات کشوری

از 54 نمونه بخش کشاورزی با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش، مدیرکل دفتر شبکه دانش ورسانه های ترویجی، مدیر کل دفتر ترویج دانش وفن آوری ، مدیر کل دفتر ساماندهی مراکز وشبکه ترویج، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور مقامات کشوری

از 54 نمونه بخش کشاورزی با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش، مدیرکل دفتر شبکه دانش ورسانه های ترویجی، مدیر کل دفتر ترویج دانش وفن آوری ، مدیر کل دفتر ساماندهی مراکز وشبکه ترویج، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، دراین مراسم استاندارچهارمحال و بختیاری، گفت: عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم در سطح ملی و استانی بسیار رضایت بخش و قابل قبول بوده است .

قاسم سلیمانی دشتکی، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم با توجه به شرایط نامساعد مالی، تحریم ها و کمبود آب به لحاظ خشکسالی و کاهش منابع زیرزمینی توانست در بسیاری از تولیدات به خودکفایی برسد .

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: خودکفایی وزارت جهاد کشاورزی در بسیاری از تولیدات برای کشور بسیار با ارزش است .

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح توسعه باغات در زمین های شیبدار چهارمحال و بختیاری علاوه بر ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی توانست زمینه بهره وری در مدیریت و صرفه جویی استفاده از منابع آب را فراهم کند .

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: با توجه به وجود باغات فراوان در چهارمحال و بختیاری و استعداد طبیعی استان در پرورش گردو، پیوند علمی و سرشاخه کاری گردو با حضور یکی از استادان برجسته ملی به باغداران این استان آموزش داده می شود .

محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: با ارائه آموزش های علمی پیوند علمی و سرشاخه کاری گردو به باغداران چهارمحال و بختیاری عملکرد تولید این محصول در باغات استان افزایش می یابد .

وی افزود: استفاده از ارقام و نژادهای اصلاح شده در توسعه باغات می تواند افزایش محصول، کاهش هزینه ها و ارتقای کیفی تولیدات باغی را افزایش دهد .

طهماسبی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مستعد کشور برای اجرای طرح های توسعه باغات به ویژه در زمین های شیبدار است که در دولت یازدهم توجه خاصی به آن شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت یازدهم 691 طرح بخش کشاورزی در این استان اجرایی شد .

ذبیح الله غریب تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها سه هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .

وی افزود: از مجموع طرح های بخش کشاورزی بهره برداری شده چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم 67 طرح با 481 میلیارد و 992 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی در هفته دولت امسال افتتاح شد .

وی با اشاره به تجلیل استانی از 51 کشاورز چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود: پارسال برای نخستین بار، 6 تولید کننده بخش کشاورزی این استان در سطح ملی انتخاب و برگزیده شدند .

قابل ذکر است که در این مراسم از 54 کشاورز چهارمحال و بختیاری به عنوان تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی قدردانی شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید