Iranian Agriculture News Agency

فناوری به کمک کشاورزان خرده‌پای افغان می‌آید/ شرکت نیجریه‌ای به افغانستان فناوری کیف پول الکترونیکی صادر می‌کند

شرکت نیجریه‌ای سلولانت Cellulant Nigeria با وزارت زراعت، آبیاری و دامداری افغانستان برای آغاز روند ایجاد تکنولوژی توزیع ورودی‌ها (نهاده‌ها) مبتنی بر بازار همکاری می‌کنند.

فناوری به کمک کشاورزان خرده‌پای افغان می‌آید/ شرکت نیجریه‌ای به افغانستان فناوری کیف پول الکترونیکی صادر می‌کند

شرکت نیجریه‌ای سلولانت Cellulant Nigeria (1) با وزارت زراعت، آبیاری و دامداری افغانستان برای آغاز روند ایجاد تکنولوژی توزیع ورودی‌ها (نهاده‌ها) مبتنی بر بازار همکاری می‌کنند.

به گزارش ایانا از سایت "ال افریکا"، تکنولوژی کیف پول الکترونیکی شرکت سلولانت می تواند روی بهبود بخش کشاورزی افغانسات تاثیر گذار باشد. با این اقدام افغانستان می تواند به این سیستم کیف پول الکترونیکی (پرداخت الکترونیکی) همچون؛ لیبریا و توگو مجهز شود.

بولاجی اکینبورو، بنیانگذار شرکت سلولانت، گفت: این فناوری هدیه ای از سلولانت به بشریت است. افغانستان کشوری زیبا است، ما خوشحالیم که این مسیر را از آفریقا-نیجریه برای بهبود زندگی کشاورزان کوچک در افغانستان طی کرده‌ایم."

این درحالی است که فناوری Agrikore technology ، به کشاورزان خرده پا امکان دسترسی به نهاده های کشاورزی بهبودیافته ارقام/ بذرها، کود و مواد شیمایی کشاورزی، را می دهد و به افزایش بهره وری و سودآوری زنجیره ارزش افزوده کمک می کند. این فناوری اجازه می دهد تا بهترین بذر و کود به دست صدها هزار کشاورز خرده پا در راستای افزایش عملکرد محصولات شان برسد.

اکینبورو از دولت و مردم افغانستان برای دادن چنین فرصت و فضایی به شرکت سلولانت برای مشارکت در ساخت زندگی بهتر برای کشاورزان کوچک قدردانی کرد و افزود:" سلولانت برای حل مسائل در مورد یهره بردن از فناوری پرداخت به کمک دولت افغانستان آمده است. ما با دولت افغانستان کار خواهیم کرد به طوری که طی 90 تا 120 روز آینده ورودی ها (نهاده ها) به دست یک میلیون کشاورز می‌رسد."/

ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت:

1- شرکت نیجریه ای که در زمنیه پرداخت از طریق تلفن همراه و خدمات تجارت دیجیتال برای کسب و کار، موسسات مالی و مصرف کنندگان فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید