Iranian Agriculture News Agency

با هدف گسترش کسب و کار کشاورزی و تقویت اقتصاد ترویج

مدیریت مکانیزاسیون و آبیاری کشاورزی مهمترین معضل کشمیر هند

غلام نبی لون حانجورا ، وزیر دولت ایالتی جمعه و کشمیر و وزیر تولیدات کشاورزی، اعلام کرد که دولت ایالتی تمایل دارد کسب و کار کشاورزی را در جهت تقویت تولیدات کشاورزی و اقتصاد ایالت کشمیر ترویج دهد.

مدیریت مکانیزاسیون و آبیاری کشاورزی مهمترین معضل کشمیر هند

غلام نبی لون حانجورا (Ghulam Nabi Lone Hanjura) ، وزیر دولت ایالتی جمعه و کشمیر و وزیر تولیدات کشاورزی، اعلام کرد که دولت ایالتی تمایل دارد کسب و کار کشاورزی را در جهت تقویت تولیدات کشاورزی و اقتصاد ایالت کشمیر ترویج دهد.

به گزارش ایانا از سایت "کشمیر آبزرور"، وزیر، در مراسمی پس از افتتاح ساختمان بازسازی شده اداره برنامه توسعه فرماندهی منطقه 1 (CADP) و بازدید از سالن جلسات لال مندی سریناگار (Lal Mandi Srinagar) که در سیل سال 2014 آسیب دیده بود، با مدیران ارشد بخش کشاورزی ارتباط برقرار کرد.

وی گفت که برنامه توسعه فرماندهی منطقه باید نقش محوری در معرفی ماشین آلات پیشرفته کشاورزی به کشاورزان با هدف تقویت تولید محصولات زراعی و بهبود کیفیت اقدامات کشاورزی داشته باشد.

همچنین وزیر گفت که کادپ می تواند شکاف میان توان بالقوه آبیاری و به کارگیری بهره وری به کمک توسعه زیرساخت های سطح پایین را پر کند و مصرف کارآمد آب در مزارع را در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و بهره وری مدیریت کند.

وی گفت که سیل سال 2014 به بخش کشاورزی خسارات شدیدی وارد کرد. زیرساخت های برنامه توسعه فرماندهی منطقه آسیب دید و بالاترین اولویت دولت ایالتی بازسازی دارایی های آسیب دیده بخش کشاورزی است.

بسته توسعه ای نخست وزیر، به ارزش آر اس 28.48 لک (284 میلیون و800هزار روپیه)، برای بازسازی ساختمان اداره برنامه توسعه فرماندهی منطقه و سالن جلسات لال مندی سریناگار به کار گرفته شد. در کنار آن، مبلغ آر اس 2.46 لک (24 میلیون و600هزار روپیه) برای نصب سیستم های صوتی-تصویری و سایر تجهیزات در سالن جلسات استفاده شد.

در این مراسم، وزیر به کارکنان منطقه ای اجازه داد تا آگاهی های کشاورزان درباره طرح های مختلف برای رفاه آنان را گسترش دهند و استفاده از فنّاوری های پیشرفته در تولید محصولات زراعی را به کشاورزان آموزش دهند.

وزیر کشاورزی گفت که مأموریت این سازمان بهبود شرایط محیطی کلی و زیبایی بخش کشاورزی است.

وی گفت که این طرح به رهبری وزیر امور خارجه، محبوبا مفتی (Mehbooba Mufti) ، انجام می شود و او متعهد شده تمامی سه منطقه موجود در ایالت را توسعه دهد. در حالی که دولت ائتلافی چندین برنامه توسعه ای را در ایالت آغاز کرده، تلاش های هماهنگ شده ای برای تحقق آرمان های مردم صورت می گیرد.

سوندیپ کومار نایاک (Sundeep Kumar Nayak) ، دبیر کل سازمان تولیدات کشاورزی؛ شوکت احمد بگ (Showkat Ahmad Beg) ، معاون وزیر تولیدات کشاورزی؛ عترت حسین رفیقی (Itrat Hussain Rafiqi ) ، مدیر توسعه فرماندهی منطقه کشمیر؛ الطاف ایجاز آندرابی (Altaf Aijaz Andrabi) ، مدیر کشاورزی کشمیر و دیگر مدیران ارشد بخش کشاورزی در این مراسم حضور داشتند.

پانوشت:

1. Command Area Development Programme

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید