Iranian Agriculture News Agency

حمایت بانک جهانی از میانمار در افزایش بهره‌وری، کیفیت و توسعه مهارت

آی‌اف‌سی از بخش کشاورزی میانمار برای بهبود بهره‌وری و کیفیت پشتیبانی می‌کند

مؤسسه مالی بین‌المللی که از اعضای گروه بانک جهانی است، دیروز توافقنامه مشاوره‌ای را با وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار امضاء کرد تا از تلاش‌های انجام‌شده در جهت افزایش بهره‌وری، کیفیت و توسعه مهارت‌ها در بخش کشاورزی پشتیبانی کند.

آی‌اف‌سی از بخش کشاورزی میانمار برای بهبود بهره‌وری و کیفیت پشتیبانی می‌کند

مؤسسه مالی بین المللی 1 (IFC) که از اعضای گروه بانک جهانی است، دیروز توافقنامه مشاوره ای را با وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار 2 (MoALI) امضاء کرد تا از تلاش های انجام شده در جهت افزایش بهره وری، کیفیت و توسعه مهارت ها در بخش کشاورزی پشتیبانی کند.

به گزارش ایانا از سایت "میزیما"، برنامه کمک های فنی با حمایت سازمان امور خارجه و تجارت استرالیا، سازمان توسعه بین المللی انگلستان و دولت ژاپن انجام شد.

بخش کشاورزی، ستون اصلی اقتصاد کشور میانمار و حدود 53 درصد از اشتغالزایی برای نیروی کار را فراهم می کند و منبع معیشت حدود 70 درصد از جمعیت روستایی این کشور است. بر اساس این توافقنامه، کمک های فنی آی اف سی، برای حمایت از اهداف دولت در راستای افزایش بهره وری، دسترسی به بازارها و رقابت بخش کشاورزی در جهت بهبود تأمین منابع ورودی کشاورزان است. در راستای پیشبرد رشد و نوآوری، بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در تضمین کیفیت بذرها، کود و حفاظت از محصولات تولیدی کشاورزان دارد. تعادل قوی میان بازارهای کارآمد و تنظیمات مؤثر، همراه با روش بهتری برای همکاری میان دولت و بخش خصوصی نیاز است.

آی اف سی، بر بهبود استفاده از ورودی های کشاورزی و تقویت استانداردهای کیفیت محصولات کشاورزی همتراز با مأموریت وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار تأکید دارد. دکتر آئونگ ثو ، وزیر کشاورزی، دامداری و آبیاری این کشور می گوید که من اطمینان دارم که این پروژه از توسعه بخش کشاورزی ما حمایت می کند و دیدگاه آینده ما را به ارمغان می آورد.

همچنین آی اف سی، به ایجاد استانداردهای کیفیت برای کالاهای اصلی صادراتی از قبیل برنج و فرآوری مواد غذایی داخلی کمک می کند، در حالی که کشاورزان را نیز در توسعه مهارت های مرتبط با ورودی های کشاورزی و بهبود استانداردهای کیفیت یاری می دهد. در ماه جولای امسال، آی اف سی و وزارت کشاورزی کارگاه آموزشی یک روزه ای را در نیوآنگ شوو (Nyuang Shwe) برگزار و بیش از 200 نفر از گوجه فرنگی کاران را در آن جا جمع کردند تا درباره شیوه های درست کشاورزی و اهمیت بهبود و کاهش استفاده از مواد شیمایی در مزارع شناور برای حفاظت از دریاچه اینل (Inle) گفت وگو کنند.

ویوِک پاثاک (Vivek Pathak) ، مدیر منطقه ای آی اف سی در شرق آسیا و اقیانوسیه، گفت: "ما معتقدیم که بهبود دسترسی به ورودی های باکیفیت کشاورزی، کیفیت و بهره وری صنعتی را افزایش خواهد داد؛ در حالی که افزایش درآمد و اشتغالزایی در طول زنجیره های ارزش را نیز به همراه خواهد داشت. ما امیدواریم که با حمایت از توسعه کشاورزی در میانمار، به ایجاد توان بالقوه بازارها برای صادرات محصولات کشاورزی کمک کنیم."

آی اف سی در ساله های اخیر، به عنوان عضوی از گروه بانک جهانی، در پیشبرد راندمان اصلاحات در بخش کشاورزی در سراسر آسیا و باز کردن درهای بسته به روی کشاورزان و جوامع روستایی در دسترسی به ورودی های مناسب، دانش، مهارت و منابع مالی برای بهبود معیشت و شیوه های پایدار نقش اساسی داشته است. کسب و کار کشاورزی، ستون راهبردی کارهای آی اف سی در میانمار است و آنها از شرکت های داخلی از جمله گروه آئوبا (Awba Group) برای افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و بهبود دسترسی به محصولات وابسته به کشاورزی برای کشاورزان حمایت می کنند.

درباه آی اف سی

مؤسسه مالی بین المللی یکی از اعضای گروه بانک جهانی و بزرگترین مؤسسه توسعه جهانی است که با تمرکز بر بخش خصوصی سبب شکوفایی بازارها می شود. این مؤسسه با بیش از 2هزار کسب و کار در سراسر جهان کار می کند و از سرمایه و متخصصان خود و همیچنین تأثیر آنها در ایجاد بازارها و فرصت هایی در سخت ترین مناطق جهان استفاده می کند. آنها در سال مالی 2017، به رکود 19.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری بلند مدت در کشورهای در حال توسعه دست یافتند و از قدرت نفود بخش خصوصی برای پایان دادن به فقر و گسترش رفاه مشترک کمک گرفتند.

پانوشت:

1. International Finance Corporation

2. Ministry of Agriculture, Livestock and Irrigation

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید