Iranian Agriculture News Agency

صنایع غذایی و نوشیدنی بریتانیا به دولت هشدار دادند

بزرگ ترین چالش جذب نیروی کار ماهر در صنایع غذایی انگلستان

صنایع غذایی و نوشیدنی بریتانیا نسبت به بروز اختلال مهم و آسیب اقتصادی در صورت کوتاهی دولت در مورد خروج اتباع اتحادیه اروپا از انگلستان هشدار دادند.

بزرگ ترین چالش جذب نیروی کار ماهر در صنایع غذایی انگلستان


صنایع غذایی و نوشیدنی بریتانیا نسبت به بروز اختلال مهم و آسیب اقتصادی در صورت کوتاهی دولت در مورد خروج اتباع اتحادیه اروپا از انگلستان هشدار دادند.

به گزارش ایانا از گاردین، با بررسی بیش از 600 کسب و کار در بریتانیا که حدود یک چهارم از زنجیره 4 میلیون نفری نیروی کار بخش غذایی را نمایندگی می کند، مشخص شد که تقریبا یک سوم کسب و کارهای غذا و نوشیدنی در بریتانیا که کارگر اروپایی غیر انگلیسی داشتند، شغل خود را از تابستان گذشته و بعد از برگزیت رها کرده اند. نیمی از آنها گفته اند که نسبت به آینده اطمینان ندارند.

خرده فروشان، کشاورزان، تولیدکنندگان مواد غذایی و رستوران دارن با تشکیل انجمن قصد لابی با دولت را دارند تا از لبه پرتگاه برگزیت دور شوند، جایی که توانایی رشد و تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ترزا می، نخست وزیر انگلستان پیشنهاد کرده که اتباع اتحادیه اروپا که به طور قانونی قبل از برگزیت وارد می شوند، بخت حقوق کاری مشابه مانند شهروندان بریتانیا را داشته باشند. البته پیشنهاد وی به آن سطح از تقاضای اروپا مبنی بر حفظ دائمی همه حقوق اتباع این بلوک نرسید.

دولت اعلام کرده که پیشنهادهای اولیه برای سیستم جدید مهاجرت تا پاییز امسال منتشر می شود. حدود یک پنجم از 2 میلیون اتباع اتحادیه اروپا شاغل در انگلستان در بخش های کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، خرده فروشی و کیترینگ در حال فعالیت هستند.

«یان رایت»، دبیرکل فدراسیون غذا و نوشیدنی که 6000 تولیدکننده را نمایندگی می کند، اظهار کرد: این سناریویی است که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی به بریتانیا آسیب وارد می کند.

«اندرو اپی»، مدیر غذایی و سیستم های پایدار در کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا هم گفت: کاهش ناگهانی شمار کارگران واجد شرایط کار در انگلستان بعد از برگزیت می تواند منجر به اختلال مهم در کل زنجیره عرضه غذایی همراه با پیامدهایی درباره دسترسی و قیمت کالاها برای مصرف کنندگان شود.

به گفته وی، وجود کارگران ناحیه یورو در صنایع غذایی انگلستان از زمان تولید تا حمل و نقل به فروشگاه ها امر کلیدی است. جدیدترین هشدار از سوی صنایع غذایی و نوشیدنی در حالی منتشر شده که این صنایع با بزرگ ترین چالش تامین نیروی کار ماهر در یک دهه اخیر مواجه شده اند.

اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا اعلام کرده که شمار کارگران فصلی که به انگلستان می آیند، امسال 17 درصد افت داشته است. این مساله ناشی از نبود شفافیت درباره آینده کارگران اروپایی و افت ارزش پوند است.

ترجمه: پرویز امانیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید