Iranian Agriculture News Agency

انجمن برنج کاران نیجریه اعلام کرد

تلاش برای دسترسی برنج کاران و سایر کشاورزان نیجریه ای به کمک هزینه 30 میلیارد دلاری

انجمن برنج کاران نیجریه، اعلام کرد که آن ها برای دسترسی به کمک هزینه کشاورزی 30 میلیارد دلاری مؤسسه بیل و ملیندا گیتس و سایر سازمان های کمک کننده به تولید برنج در آفریقا اقدام می کنند.

تلاش برای دسترسی برنج کاران و سایر کشاورزان نیجریه ای به کمک هزینه 30 میلیارد دلاری

انجمن برنج کاران نیجریه 1 (RIFAN) ، اعلام کرد که آن ها برای دسترسی به کمک هزینه کشاورزی 30 میلیارد دلاری مؤسسه بیل و ملیندا گیتس (Bill and Melinda Gates) و سایر سازمان های کمک کننده به تولید برنج در آفریقا اقدام می کنند.

به گزارش ایانا از سایت vanguardngr ، الحاجی امینو گرونیو (Alhaji Aminu Goronyo) ، رئیس انجمن، دیروز به خبرگزاری نیجریه در ابوجا گفت که انجمن الگویی را ارائه کرده است که آن ها را واجد شرایط دریافت کمک هزینه می کند.

طبق گفته وی، گروهی از کارشناسان از شهر ژنو از انجمن بازدید و موافقت کردند که کشاورزان نیجریه ای بیش از 600 میلیون دلار کمک هزینه دریافت کنند.

وی گفت که این دیدار را انجمن انقلاب سبز ترتیب دادند و عنوان آن "حرکت جدیدی برای تحول کشاورزی آفریقا" بود که در سپتامبر 2016 در شهر آبیدجان، که صندوق از طرف سازمان های مختلف برای انجام آن متعهد شده بود، برگزار شد.

همچنین او گفت که این کمک هزینه زنجیره های ارزش مختلف برنج از جمله تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی را پوشش می دهد و در دستیابی به خودکفایی در تولید برنج به این کشور کمک می کند.

گرونیو به سایر شرکایی که در این صندوق مشارکت دارند از جلمه مجموعه گرو آفریکا (Grow Africa) و مؤسسه جان کوفر (John Kufor) اشاره کرد.

آن ها اعلام کردند که نیجریه حدود 600 میلیون دلار کمک هزینه مالی دریافت کرده است.

این کار نتیجه همکاری میان ریفان (RIFAN) ، دولت و بخش خصوصی است.

ترسی وجود دارد که گرسنگی بر سراسر جهان به ویژه آفریقا غلبه خواهد کرد. در همین راستا، برخی سازمان های جهانی تصمیم گرفته اند که پول های خود را برای اطمینان از غذای کافی برای رشد آفریقا صرف کنند.

به همین دلیل است که آن ها می خواهند به نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی کمک هزینه مالی دهند، زیرا آنان بخشی از ذینفعان در راستای دستیابی به خود کفایی در تولید برنج خواهند بود.

وی گفت: "گرچه برنج محصول اصلی تحت پوشش کمک هزینه است، اما این کمک مالی سایر محصولات کشاورزی را نیز در بر می گیرد."

گرونیو از برنامه وام گیرندگان لنگری بانک مرکزی نیجریه 2 قدردانی کرد و گفت که آن ها به برنج کاران سراسر 26 ایالت کمک کرده اند تا تولیداتشان را بهبود بخشند.

خبرگزاری نیجریه یادآوری می کند که سپتامبر 2016 و در انجمن کوت دی لویر (Cote d'Ivoire) ، مؤسسه بیل و ملیندا گیتس متعهد شدند که مبلغ 5 میلیارد دلار به صندوق بپردازند، در حالی که گروه اُ سی پی آفریقا (OCP Africa) ، شرکت تولید کننده کود، نیز به پرداخت مبلغ 150 میلیون دلار متعهد شد.

از دیگر شرکای این برنامه، مؤسسه راک فلر (Rockefeller) بود که پرداخت مبلغ 180 میلیون دلار را متعهد شد و همچنین بانک بازرگانی کنیا، بزرگترین بانک بازرگانی شرق آفریقا، اعلام کرد که مبلغ 350 میلیون دلار به خرده مالکان کشاورز وام خواهد داد.

مجموعه گرو آفریکا، شبکه ای از شرکاء شامل شرکت های بخش خصوصی داخلی و بین المللی، سازمان های بخش دولتی، سازمان های کشاورزان، ارائه دهندگان خدمات، سازمان های مالی، توسعه ای و سازمان های مردم نهاد است.

کار آن ها افزایش مسئولیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کشاورزی و سرعت بخشیدن به تأثیر تعهدات سرمایه گذاری بر خرده مالکان کشاورز است.

پانوشت:

1. Rice Farmers Association of Nigeria

2. CBN's Anchor Borrowers Programme

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید