Iranian Agriculture News Agency

صدور 81 جواز تاسیس صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کرمانشاه

مدیرصنایع سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به اقدامات سازمان در بخش صنایع اشاره کرد و افزود: از شهریور ماه سال 95 تاکنون 81 جواز تاسیس توسط مدیریت صنایع سازمان با سرمایه ثابت بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال صادر شده است.

صدور 81 جواز تاسیس صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کرمانشاه

مدیرصنایع سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به اقدامات سازمان در بخش صنایع اشاره کرد و افزود: از شهریور ماه سال 95 تاکنون 81 جواز تاسیس توسط مدیریت صنایع سازمان با سرمایه ثابت بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال صادر شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، جلال کریمی زند افزود: در یک ساله اخیر منتهی به هفته دولت 81 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی با مجموع ظرفیت اسمی بیش از 471 هزارتن صار شد که احداث و راه اندازی این طرح ها نیازمند 2 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری است که باید از محل تسهیلات بانکی و همچنین آورده شخصی سرمایه گذاران تامین شود. این طرح ها در صورت احداث و راه اندازی 1245 فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد خواهند کرد .

کریمی زند تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور تعداد 15 واحد صنایع تبدیلی به مرحله بهره برداری رسیده و پروانه بهره برداری آنها صادر شده است .

وی خاطر نشان کرد: این واحدها ظرفیت اسمی سالانه بالغ بر 169 هزار تن را دارا بوده و جهت احداث آنها بالغ بر 427 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و اشتغالزایی مستقیم این واحدها 156 نفر است.

مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی افزود: در حال حاضر 34 طرح ایجادی، توسعه و سرمایه در گردش نیازمند تسهیلات بانکی تشکیل پرونده و جهت تامین منابع تسهیلاتی به مراجع ذیربط ارسال شده که مجموع نیاز تسهیلاتی این طرح ها بالغ بر 1100 میلیارد ریال است که امیدواریم اهتمام بانک های عامل و همچنین پی گیری مجریان طرح ها به ویژه در زمینه تامین به هنگام تضامین و وثایق سبب شود که هرچه سریعتر شاهد جذب منابع مالی و راه اندازی طرح های مذکور باشیم .

کریمی زند در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است که علاوه بر کاهش بیکاری جمعیت روستایی (اعم از فصلی و دائمی)، با استمرار در تولید و ایجاد ارزش افزوده، راندمان تولید را ارتقاء بخشیده و موجبات توسعه مناطق روستایی را فراهم می آورد. این صنایع در صورت برنامه ریزی و حمایت جدی از سوی دولت می تواند پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی کشور بوده و بخش قابل توجهی از اهداف صادرات غیر نفتی را محقق نماید. بر همین اساس توجه به توسعه این بخش از صنعت به ویژه در برنامه اقتصاد مقاومتی باید از محورهای اصلی برنامه سازمان جهاد کشاورزی باشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید