Iranian Agriculture News Agency

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در مشهد

هجدهمین نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته (آی‌فود) با حضور 214 شرکت داخلی و 16 برند خارجی با همکاری کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد در نمایشگاه بین‌المللی این شهر گشایش یافت.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی در مشهد

هجدهمین نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته (آی‌فود) با حضور 214 شرکت داخلی و 16 برند خارجی با همکاری کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد در نمایشگاه بین‌المللی این شهر گشایش یافت .

به گزارش ایانا از اتاق ایران،مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مراسم گشایش این نمایشگاه عنوان کرد: تأمین 50 درصد محصولات غذایی استان وابسته به حوزه کشاورزی است و از این منظر، این بخش دارای اهمیت فراوانی است .

علی رسولیان عنوان کرد: رقابت‌پذیری محصولات تولیدی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، منوط به توسعه فناوری، افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌های تولید و درنهایت افزایش فرصت‌های صادرات است .

رسولیان افزود: برای ارتقای زیرساخت‌های فناوری در این بخش باید سطح تعاملات ما با کشورهای دیگر جهان ارتقا یابد و در این راستا خوشبختانه گام‌هایی برداشته‌شده که حضور شرکت‌های شرکت‌های قدرتمندی از کشورهای مختلف نظیر آلمان در این نمایشگاه، مصداق آن است .

این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت ارتقای «ارزش‌افزوده» محصولات کشاورزی، عرضه آن‌ها با قیمت نازل و واسطه‌گری را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد و این نمایشگاه را فرصتی برای تعامل هر چه بیشتر دو بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی عنوان کرد .

رسولیان همچنین با اشاره به رونمایی از 10 محصول دانش‌بنیان در حوزه صنایع غذایی هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه آی‌فود، عنوان کرد: توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان یک ضرورت است که اگر از آن غفلت کنیم، از دنیا عقب می‌مانیم. این نمایشگاه بستر مستعدی را در این حوزه فراهم کرده که باید مغتنم شمرده شود .

در آیین افتتاح این نمایشگاه جمعی از مسئولان استانی و چهره‌های کشوری حضور داشتند و هم‌زمان از 10 محصول دانش‌بنیان نیز در حوزه صنایع غذایی، رونمایی شد .

در حاشیه این نمایشگاه همچنین اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی باهدف کسب‌وکارهای نوپای این حوزه برگزار شد .

همچنین کنفرانس جامعه کشاورزی آلمان (DLG) در دو محور «ایمنی غذایی- استاندارهای غذایی- فناوری مواد غذایی» و «لبنیات و فناوری تولید پنیر» در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود‌ .

هجدهمین نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته (آی فود) تا 5 شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای عموم است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید