Iranian Agriculture News Agency

تقدیر از کشاورزان برتر خراسان جنوبی

ظهر امروز 38 نفر از کشاورزان وبهره برداران برتر بخش کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایانا استاندارخراسان جنوبی در این مراسم اقدامات انجام گرفته طی چند سال اخیر در مجموعه جهاد کشاورزی استان را بسیار خوب و مطلوب ارزیابی کرد وافزود: زراعت، باغداری ، کشاورزی و دامداری از گذشته های دور در این منطقه وجود داشته و مردم با علاقه فراوان به این حرفه مقدس مشغول بوده اند.

قهرمان رشید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را یکی از مهمترین عوامل موفقیت در زمینه توسعه کشاورزی دانست وتصریح کرد: باید از تمامی فرصت ها و امکانات موجود برای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه توسعه کشاورزی به روش های درست استفاده کرد، این در حالیست که استفاده از نظرات کشاورزان ، دامداران و تولیدکنندگان نیز می تواند بسیار راه گشا باشد.

وی ادامه داد: مروجین کشاورزی باید از ادارات و ستادها خارج شده و در کنار کشاورزان و در مزارع به بررسی مسائل، مشکلات و درخواستهای کشاورزان بپردازند و ضمن ارائه آموزش های لازم نسبت به حل مشکلات آنان نیز اقدام کنند.

ایشان استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت:مسئولین بخش کشاورزی باید از تمامی صاحب نظران، نخبگان و اندیشمندان این بخش برای ارتقای سطح کشاورزی در استان استفاده کنند تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

استاندارخراسان جنوبی وجود برنامه ریزی های کوتاه، میان و بلندمدت را یکی دیگر از راهکارهای مهم موفقیت دانست وتصریح کرد:مسئولان امر در بخش کشاورزی باید با تدوین و تهیه برنامه های دقیق علمی و منطبق بر اقلیم وشرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان به توسعه کشاورزی در بخش های مختلف کمک کنند.

رشید خاطرنشان ساخت: کشاورزی در استان باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی پیش رود و در کنار توسعه این بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی نیز رشد پیدا کنند.

وی استفاده بهینه از منابع آب و خاک را به جد مورد تاکید قرار داد وگفت: پرهیز از خرده مالکی و استفاده از روش های نوین آبیاری و بکارگیری تکنولوژی های مدرن در کشاورزی باید از سوی مسئولین امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید