Iranian Agriculture News Agency

افزایش 15 برابری تولیدات کشاورزی خراسان‌رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: میزان تولیدات کشاورزی این استان با توجه بیشتر به کشت گلخانه‌ای به بیش از 10 تا 15 برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایانا سیدمحمد طباطبایی اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای تاثیر بسزایی در تولیدات کشاورزی کشور و به ویژه استان خراسان‌رضوی خواهد گذاشت. وی با تاکید بر اینکه این موضوع در مصرف بهینه از منابع آبی نیز تاثیرگذار است، ادامه داد: به طور مثال در کشت معمولی خیار و گوجه‌فرنگی در هر هکتار تنها 30 تا 35 تن به دست می‌آید که این موضوع به صورت کشت گلخانه‌ای دارای افزون بر 300 تا 350 تن خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خرده‌مالکی را یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت کشاورزی دانست و متذکر شد: در همین راستا یکپارچه‌سازی اراضی کمک بسیار زیادی به بخش کشاورزی می‌کند. وی تاکید کرد: به‌سازی و نوسازی اراضی، اصلاح الگوی کشت در بخش زراعت و هم‌چنین استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی کمک بزرگی به این مسئله می‌کند.

طباطبایی به قانون ارتقای بهره‌وری اشاره کرد و عنوان داشت: ارتقای بهره‌وری یکی از موضوعات مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی است و در این مسیر کارهای ارزشمندی نیز صورت گرفته است. وی با اشاره به حضور بیش از 25 میلیون زائر و 6 میلیون جمعیت ثابت استان خراسان‌رضوی یادآور شد: تامین غذای سالم برای این جمعیت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی با بیان اینکه دولت عزم خود را برای حمایت از بخش کشاورزی جزم کرده است. خاطرنشان کرد: سال گذشته رقمی بالغ بر یک صد میلیارد تومان برای اصلاح سیستم‌های آبیاری این استان اختصاص یافت. وی تاکید کرد: هم‌چنین تسهیلات دولت به کشاورزان نیز شرایط بسیار خوبی داشته و کمک زیادی به آنها برای تولید محصولات با کیفیت خواهد کرد. طباطبایی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: مصرف ‌کنندگان نیز در این راستا باید با خرید محصولات داخلی کمک بزرگی برای صنایع مختلف به ویژه صنعت کشاورزی باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید