Iranian Agriculture News Agency

از سوی محقق برجسته دانشگاه دارواد هندوستان در استان گلستان برگزار شد:

کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه در مزرعه نمونه پنبه ارتش

در کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه ارزیابی اقتصادی خسارت‌های آفات مهم پنبه، مقاومت آفات به آفت‌کش‌ها، مدیریت تلفیقی آفات و روش‌های کنترل آفات پنبه مورد بررسی قرار گرفت.

کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه در مزرعه نمونه پنبه ارتش

کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه ( IPM.ICM ) توسط استاد محقق برجسته دانشگاه دارواد هندوستان و با حضور رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، و 40 تن از محققان پنبه، کارشناسان و مدیران واحدهای زراعی صبح امروز در مزرعه نمونه ارتش در استان گلستان برگزار شد.

رئیس بخش تحقیقات به‌نژادی مؤسسه تحقیقات پنبه کشور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با اشاره به بازدید ششیکانت اودیکری ( s.udecri ) استاد حشره‌شناسی کشاورزی و محقق برجسته دانشگاه دارواد هندوستان از مزرعه نمونه پنبه ارتش در استان گلستان گفت: کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه ( IPM.ICM ) به مدرسی این استاد برجسته و با حضور رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، و 40 تن از محققان پنبه، کارشناسان و مدیران واحدهای زراعی صبح امروز در مزرعه نمونه ارتش در استان گلستان برگزار شد.

عمران عالیشاه افزود: موضوعاتی که از سوی دکتر اودیکری استاد حشره‌شناسی کشاورزی و محقق برجسته دانشگاه دارواد هندوستان در کارگاه آموزشی مدیریت تلفیقی آفات پنبه مورد بررسی قرار گرفت، ارزیابی اقتصادی خسارت‌های آفات مهم پنبه، مقاومت آفات به آفت‌کش‌ها، مدیریت تلفیقی آفات و روش‌های کنترل آفات پنبه بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

وی با بیان اینکه دکتر قربانعلی روشنی رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور به اتفاق دکتر اودیکری با دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تات و دکتر طهماسبی قائم مقام ریاست سازمان ملاقات و دیدار داشتند، یادآور شد: در این نشست سفر و برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌منظور انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات علمی بین محققان و کارشناسان استان‌های کشور تشریح شد و در ادامه دکتر زند، رهنمودهای لازم در جهت توسعه ارتباطات علمی با محققان و آکادمی‌های علمی سایر کشورها و همچنین بروز نمودن روش‌ها و تکنولوژی‌های علمی و کاربرد آن‌ها در بخش تولید را ارائه کرد.

رئیس بخش تحقیقات به‌نژادی مؤسسه تحقیقات پنبه کشور در پایان خاطرنشان ساخت: دکتر اودیکری قرار است با مدیران و محققان پنبه در استان خراسان رضوی دیدار و از نزدیک از مناطق پنبه کاری این استان بازدید کند./

A-960601-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید