Iranian Agriculture News Agency

افزایش نگرانی درباره صنعتی شدن آبزی پروری آسیا/ افزایش استفاده از آنتی بیوتیک و در نتیجه خطرات بالقوه برای بهداشت عمومی در صنعت آبزی پروری

به تازگی شبکه سرمایه گذار و مرکز مشاوره تخصصی به نام پیش بینی های سازمان همکاری توسعه و اقتصادی را برجسته کرده به طوری که عنوان شده ، عرضه گوشت در آسیا 19 درصد تا سال 2025 رشد خواهد کرد، و درباره سرمایه گذاری برای ایجاد کشاورزی فشرده در سراسر آسیا هشدار داده است.

افزایش نگرانی درباره صنعتی شدن آبزی پروری آسیا/ افزایش استفاده از آنتی بیوتیک و در نتیجه خطرات بالقوه برای بهداشت عمومی در صنعت آبزی پروری

به تازگی شبکه سرمایه گذار ( FAIRR Initiative )(1) و مرکز مشاوره تخصصی به نام ARE (Asia Research and Engagement) ) (2) پیش بینی های سازمان همکاری توسعه و اقتصادی ( OECD ) را برجسته کرده به طوری که عنوان شده ، عرضه گوشت در آسیا 19 درصد تا سال 2025 رشد خواهد کرد، و درباره سرمایه گذاری برای ایجاد کشاورزی فشرده در سراسر آسیا هشدار داده است.

به گزارش ایانا از سایت "د فیش سایت"، جرمی کولر، بنیانگذار FAIRR Initiative و مدیر شرکت سرمایه گذاری Coller Capital (3) گفت: " سرمایه گذاران اشتهای زیادی برای بخش پروتئین حیوانی آسیا دارند. اما این رشد باعث گسترش factory farming (4) ، می شود که در نتیجه به افزایش تولید گازهای گلخانه ای و بیماری های همه گیر ، سوء استفاده از آنتی بیوتیک ها و استفاده نادرست از نیروی کار می انجامد. "

در این گزارش و دربخش آبزی پروری که توسط جونا ون بیجنن، متخصص در پروژه های پایداری پرورش آبزیان و شیلات نوشته شده ، توضیح می دهد ، مانند بخش تولید گوشت، تولید آبزی پروری در آسیا همچنان به سمت فعالیت های کشاورزی فشرده پیش می رود به طوری که این رویکرد باعث افزایش استفاده از آنتی بیوتیک ، و در نتیجه خطرات بالقوه برای بهداشت عمومی و توسعه میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک را به دنبال دارد.

این گزارش می افزاید که، علاوه بر نگرانی های بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی ، سیستم های کشاورزی فشرده برای غذاهای دریایی می تواند اثرات زیست محیطی بسیاری همچون - تخریب جنگل های حرا به منظور توسعه حوضچه های ماهی ، تولید مقادیر زیادی مواد زائد کشاورزی و گسترش انگل ها و بیماری ها در پرورش آبزیان در قفس را به همراه داشته باشد.

این درحالی است که اگر چه بسیاری از شرکت ها در آسیا در حال حاضر خود را نسبت به آسیب های زیست محیطی متهم نمی دانند، اما این انتظار می رود که تغییر در آینده ای نزدیک، با هزینه های بالا برای کشاورزان و سرمایه گذاران روی دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Farm Animal Investment Risk and Return (FAIRR) : به ارایه اطلاعات برای سرمایه گذاران درباره درک خطرات و فرصت ها در زمینه تولید دام و حمایت از سرمایه گذاران برای ارزیابی این مسائل به عنوان بخشی از پروسه های سرمایه گذاری شان اقدام می کند.

2- (Asia Research and Engagement) : به مشارکت و ترویج سرمایه گذاران ، بر روی مسایل زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی اقدام و برای بهبود و رفتن به سوی اقتصاد پایدار کار می کند.

3- Coller Capital :شرکت سرمایه گذاری ، در سال 1990 توسط جرمی کولر تاسیس شد، به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری تخصصی مستقیم و صندوق سرمایه گذاری منابع مالی در جهان شناخته شده است و در لندن قرار دارد.

4- factory farming : یک سیستم کشاورزی که در آن تعداد زیادی از حیوانات در یک منطقه کوچک بسته نگه داشته می شود که هدف آن تولید مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، و یا شیر با هزینه ای ارزان تر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید