Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران خبر داد:

طرح آمارگیری از بهره‌برداران پرورش زنبور عسل کشور اجرا می شود/ مراجعه به بیش از 5300 بهره‌بردار از 6 تا 29 شهریورماه

طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل به شکل نمونه‌گیری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از پنج هزار و300 بهره‌بردار از 6 تا 29 شهریورماه اجرا می‌شود.

طرح آمارگیری از بهره‌برداران پرورش زنبور عسل کشور اجرا می شود/ مراجعه به بیش از 5300 بهره‌بردار از 6 تا 29 شهریورماه

طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل به شکل نمونه‌گیری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از پنج هزار و300 بهره‌بردار از 6 تا 29 شهریورماه اجرا می‌شود .

به گزارش ایانا از مرکز آمار ایران، هدف از انجام این طرح که با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی کشاورزی سال 1393 انجام می‌شود، گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز و ضروری در رابطه با نحوه فعالیت بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل از دیدگاه تهیه حساب‌های اقتصادی کشور است.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای از قبیل تعداد کندو، مقدار و ارزش تولیدات، ارزش پرداختی بهره‌برداری‌،تعداد شاغلان و هزینه‌های سرمایه‌ای در سطح استان و کشور گردآوری می‌شود.

سمینار آموزشی این طرح آمارگیری با حضور کارشناسان مسئول اجرای طرح از معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، از روز گذشته به مدت 2 روز در مرکز آمار ایران برگزار می‌شود. هدف از تشکیل این سمینار آشنایی شرکت‌ کنندگان با تعاریف و مفاهیم و اهداف اجرای طرح، پرسش ها و نحوه گردآوری اطلاعات است.

مدیر کل دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل،گفـت:دقت و توجه کارشناسان مسئول استان‌ها در تکمیل پرسشنامه‌ها و جمع ‌آوری اطلاعات بهره برداران پرورش زنبور عسل بسیار ضروری است.

مسعود اسدی افزود‌: بهره برداران زنبور عسل، بنا به مقتضیات اقلیمی و نیاز به مراتع پر گل و گیاه، در برخی از ایام سال، اقدام به کوچ‌های بین استانی می کنند که این موضوع در هنگام جمع آوری اطلاعات بهره برداران باید مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان ها،‌ هماهنگی لازم را با یکدیگر باید داشته باشند.

اسدی در ادامه در مورد تفاوت آمار های مرکز آمار ایران و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بهره‌برداران زنبور عسل گفت:‌اطلاعات مرکز آمار ایران براساس نتایج طرح‌های آماری است اما اطلاعات وزارت جهاد بر اساس بر آورد است.

وی تصریح کرد: تکمیل پرسشنامه‌ها، عنصر کلیدی طرح آمارگیری ها و جمع آوی اطلاعات است و ماموران آمارگیر نسبت به تکمیل اطلاعات بهره برداران باید جدیت و دقت لازم را داشته باشند و هیچ پرسشنامه ای را سفید تحویل ندهند، مگر در مواقعی که بهره بردار در آدرس قید شده در چهارچوب آمارگیری نباشد.

وی تاکید کرد:‌ مرکز آمار ایران از بهره‌برداران پرورش زنبور عسل کشور تقاضا دارد در صورت مراجعه مأموران آمارگیری، همکاری لازم را با آنان به عمل آورند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید