Iranian Agriculture News Agency

انجمن ملی خرده مالکان کشاورز مالاوی (NASFAM)

ناسفام برای خرده‌مالکان مزایای اقتصادی و اجتماعی دارد/ ناسفام از طریق شبکه پایداری بهره‌وری اعضای خود را افزایش می‌دهد

انجمن ملی خرده مالکان کشاورز مالاوی1(NASFAM)، بزرگترین سازمان متعلق به خرده مالکان در مالاوی است. اصول تأسیس این انجمن فعالیت های جمعی است و به صورت دموکراتیک از سوی اعضای آن اداره می شود.

ناسفام برای خرده‌مالکان مزایای اقتصادی و اجتماعی دارد/ ناسفام از طریق شبکه پایداری بهره‌وری اعضای خود را افزایش می‌دهد

انجمن ملی خرده مالکان کشاورز مالاوی 1 (NASFAM) ، بزرگترین سازمان متعلق به خرده مالکان در مالاوی است. اصول تأسیس این انجمن فعالیت های جمعی است و به صورت دموکراتیک از سوی اعضای آن اداره می شود.

به گزارش ایانا از سایت "ناسفام"، تمامی عملیات ناسفام با این دیدگاه هدایت می شود: سازمان پیشرویی در توسعه و کسب و کار متعلق به خرده مالکان است که مزایای اقتصادی و اجتماعی برای اعضای خود، جامعه و کشورش به همراه دارد.

مأموریت ناسفام

ماموریت ناسفام بهبود معیشت خرده مالکان کشاورز است. ناسفام، از طریق شبکه پایداری از سازمان های کسب و کار متعلق به خرده مالکان، کشاورزی را به عنوان شغلی برای توسعه ظرفیت تجاری اعضای خود ترویج و برنامه هایی را ارائه می دهد که بهره وری اعضای خود را افزایش می دهد.

بودجه راه اندازی ناسفام، که در سال 1995 برای حمایت از خرده مالکان تولید کننده تنباکو به وجود آمد، از سوی ایالات متحده امریکا تأمین شد. از آن زمان، ناسفام بر تولید محصولات غذایی و نقدی متنوع دیگری تمرکز کرد. آنچه امروزه تحت عنوان ناسفام وجود دارد، در ماه فوریه سال 1998 تحت قانون اتحاد امانت داری به ثبت رسید.

ناسفام چگونه سازمان دهی شده است

اعضای ناسفام خودشان بر این انجمن نظارت دارند و این نظارت در سطح انجمن آغاز می شود. نظام ناسفام به شکل شبکه گسترده و بی همتایی است که از اعضای خود، حدود 100هزار کشاورز، حمایت می کند. کوچکترین واحد عملیاتی ناسفام باشگاهی متشکل از 10 تا 15 کشاورز است. ترکیب باشگاه ها با یکدیگر، برای تشکیل گروه های عملیاتی است که نقاط کلیدی شبکه گسترده انتشار اطلاعات به اعضای خود هستند.

موجودیت انجمن های ناسفام توسط هیات مدیره منتخب سالانه به صورت قانونی ثبت شده و متعلق به اعضای خود است. انجمن ها با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی تحت 14 مرکز مدیریت انجمن 2 (AMCs) گروه بندی شده اند. این انجمن ها به طور کلی مدیریت و حمایت های عملیاتی را در تولید، بازاریابی و توسعه جامعه ایجاد می کنند. این مراکز مدیریتی تحت حمایت و ساختار مدیریتی دفتر مرکزی ناسفام قرار دارند.

خدمات عضویت

عملکردهای ناسفام به دو بخش فعالیت های تجاری و توسعه تقسیم می شود. آن ها به اعضای خود خدمات تجاری و توسعه موردنیازشان را ارائه می دهند. خدمات تجاری شامل دسترسی مناسب به بازارهای ورودی و خروجی (مثلاً بذر و کود) و طیف گسترده ای از فرصت های با ارزش تر است.

خدمات توسعه شامل حمایت های آموزشی جامع و کامل از بهترین شیوه های کشاورزی با بکارگیری اصول حفاظتی سازگار با تغییرات اقلیمی، برنامه هایی درباره بیماری ایدز، برابری جنسیتی، امنیت غذایی و تغذیه و اداره انجمن است. خدمات از طریق تماس مستقیم اعضا و با حمایت رادیو و شیوه های فنّاوری اطلاعات و ارتباطات رواج می یابد و با مشارکت فعال در عرصه سیاست حمایت می شود.

عملیات تجاری و توسعه ای ناسفام به طور جداگانه بین دو بخش شرکت های ثبت شده مستقل برای سودآوری و ان جی او های قانونی، تقسیم می شود. هر دو بخش را هیات مدیره هایی از کشاورزان اداره می کنند که هرساله از میان اعضا انتخاب می شود.

پانوشت:

1. National Smallholder Farmers' Association of Malawi

2. Association Management Centres

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید