Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تقدیر از نمونه‌ها؛

تمام توان خود را برای حمایت از کشاورزی و تولید بکار گرفته‌ام/ تقدیر از 45 نمونه برتر بخش کشاورزی

تشکیل کارگروه کشاورزی در هیئت دولت و برگزاری جلسات هفتگی نشان‌دهنده اهمیت و توجه دولت به بخش کشاورزی و رفع مشکلات موجود در بخش تولید است.

به گزارش خبرنگار ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در مراسمی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در ساختمان شماره دو وزارت جهاد کشاورزی برای تقدیر از نمونه‌ها برگزار شد، گفت: تشکیل کارگروه کشاورزی در هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور به معنای توجه و اهمیت بخش کشاورزی برای دولت است.

دکتر صادق خلیلیان افزود: کارگروه تشکیل‌شده، به‌صورت هفتگی به بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی می‌پردازد و مصوبات این کارگروه به منزله مصوبات کابینه و هیئت دولت به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان، ایستاده‌ام و با تمام توان از بخش کشاورزی و تولید داخلی کشور حمایت خواهم کرد.

افزایش قیمت گندم به‌دنبال مذاکرات برای حمایت از تولید

عضو کابینه دولت دهم در ادامه این مراسم همچنین با اشاره به توجه هیئت دولت به حل مشکلات بخش کشاورزی تصریح کرد: در ادامه مذاکراتی که برای افزایش قیمت گندم برگزار شد، دولت موافقت کرد قیمت گندم پس از اعلام قیمت خرید تضمینی افزایش پیدا کند و آمارهای مربوط به سن‌زدگی نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

خلیلیان ادامه داد: تجدیدنظر دوباره در قیمت گندم در حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصولات استراتژیک صورت گرفت.

وی یادآور شد: با مذاکرات انجام‌شده، کود شیمیایی به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و هماهنگی‌های لازم بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت برای افزایش عرضه کود شیمیایی صورت گرفته است.

کمک یک هزار و 138 میلیارد تومانی دولت به بخش کشاورزی

استاد دانشگاه شهید مدرس تأکید کرد: به‌منظور بهبود روش‌های پیش‌آبی و اصلاح روش‌های آبیاری در اراضی کشاورزی، دولت یک هزار و 138 میلیارد تومان به بخش کشاورزی کمک کرده است.

خلیلیان اظهار داشت: این رقم جدا از منابع مالی بودجه بودجه و در طول سال جاری نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات توسعه آبیاری تحت فشار در قالب بودجه‌های عمرانی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با حمایت دولت، 85 درصد از هزینه‌های توسعه آبیاری تحت فشار از منابع دولتی و 15 درصد مابقی از منابع مردمی تأمین شده است که برخی از کمک‌های مردمی به‌صورت مشارکت‌های یدی گزارش شده است.

تولید کیفی و رعایت مسائل زیست‌محیطی، معیار انتخاب نمونه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این مراسم همچنین به تشریح معیارهای انتخاب نمونه‌های کشاورزی پرداخت و گفت: برای انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی، تولید کیفی محصولات همزمان با تولید کیفی آن تولید محصولات سالم و رعایت مسائل زیست‌محیطی از معیارهای انتخاب نمونه‌های کشاورزی بوده است.

جهانگیر پرهمت افزود: 45 کشاورز برتر و نمونه در حوزه‌های مختلف گندم جو، دیم، مرغداری، صیادی، باغداری، دامداری، زراعی و تحقیقات معرفی خواهند شد.

همچنین در این مراسم، دکتر پیمان فلسفی و نماینده ولایت فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به سخنرانی پرداختند و 45 نمونه برتر بخش کشاورزی، جوایز خود را که شامل لوح تقدیر و تندیس بلورین بود، از دست وزیر جهاد کشاورزی دریافت کردند.

گفتنی است، نمونه‌های بخش کشاورزی در پایان این مراسم به گپ و گفتی دوستانه با وزیر جهاد کشاورزی پرداختند.

ادامه دارد.../

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

A-910322-03_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید