Iranian Agriculture News Agency

بانک توسعه آفریقا صندوقی را برای حمایت از جوانان در بخش کشاورزی تأسیس می کند

آقای ادسون امپایسی، اقتصاددان ارشد در زمینه کشاورزی گفت که بانک توسعه آفریقا به زودی صندوقی برای حمایت از شروع کسب وکار جوانان آفریقایی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارند، راه اندازی می کند.

بانک توسعه آفریقا صندوقی را برای حمایت از جوانان در بخش کشاورزی تأسیس می کند

آقای ادسون امپایسی (Edson Mpyisi) ، اقتصاددان ارشد در زمینه کشاورزی گفت که بانک توسعه آفریقا 1 (AFDB) به زودی صندوقی برای حمایت از شروع کسب وکار جوانان آفریقایی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارند، راه اندازی می کند.

به گزارش ایانا از سایت "غنانیوز اجنسی"، او اعلام کرد که نام این صندوق پیشنهادی،"صندوق کارآفرینی جوانان" است که سرمایه اولیه ای را با نرخ سود پایین برای پرداختن به چالش های موجود در این بخش فراهم می کند.

او گفت که این حرکت حیاتی است، زیرا بسیاری از جوانان علاقمند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از فقدان حمایت های مالی و عدم اشتیاق بانک ها برای ارائه تسهیلات اعتباری به آنان شکایت دارند.

آقای امپایسی، پیش از برگزاری انجمن انقلاب سبز آفریقا که 4 تا 8 سپتامبر امسال در آبیدجان (Abidjan) ، ساحل ایووری (Ivory Coast) خواهد بود و موضوع آن سرعت بخشیدن به مسیر موفقیت در آفریقا: رشد مشارکت اقتصادی و مشاغل از طریق کشاورزی است؛ با خبرگزاری غنا مصاحبه کرد.

این انجمن برنامه سالانه ای دارد که از سال 2010 توسط رهبران آفریقایی و جهانی برای طرح های فعال در زمینه حرکت رو به جلو کشاورزی آفریقا و دستیابی به انقلاب سبز در این قاره راه اندازی شده است.

انجمن مذکور با اتحاد انقلاب سبز در آفریقا و شرکای توسعه ای آن یعنی بنیاد راکفلر (Rockefeller Foundation) ، شبکه مشارکت رشد آفریقا (Grow Africa) و بانک توسعه آفریقا همکاری می کند.

انجمن جلسه ای را در زمینه مشاغل کشاورزی و کارآفرینی برای جوانان، تحقیقات و فنّاوری، دسترسی به منابع مالی و نحوه توسعه مشارکت برگزار و نمایشگاهی برای جوانان برپا می کند تا آن ها بتوانند خدمات خود برای مشارکت در شبکه بنگاه به بنگاه را ارائه دهند.

امپایسی گفت که کشاورزی بخش در حال رشد با توان بالقوه بالا در این قاره است، و اخیراً این بخش بازاری در حدود 30 میلیارد دلار داشته که می تواند تا سال 2030 به یک تریلیون دلار برسد؛ بنابراین، نیاز است که بانک توسعه آفریقا از جوانانی که در مشاغل کشاورزی مشارکت دارند حمایت کند.

او گفت: "برای رهبران آفریقایی امری ضروری است که به کشاورزی به عنوان کسب و کار بیندیشند نه تنها کشاورزی سنتی که وسیله امرار معاش است؛ و این امر نیازمند سرمایه گذاری های کافی در این بخش برای توسعه آن است."

آقای امپایسی با صحبت درباره نقش آ اف دی بی در جذب جوانان برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، به برنامه توانمندسازی کارآفرینی برای جوانان در مشاغل جدید و منتهی به کشاورزی 2 (ENABLE) که این بانک در سال 2016 راه اندازی کرد و تحت راهکار تغذیه آفریقا برای کمک به مشارکت جوانان در بخش کشاورزی در مقیاس تجاری اجرا شد، اشاره کرد.

هدف از این برنامه ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال زنان و مردان جوان با اولویت زنجیره های ارزش کشاورزی در کشورهای آفریقایی است.

تحت این برنامه، بانک توسعه آفریقا 6 پروژه را در کشورهای نیجریه، زامبیا، مالاوی، کونگو، کامرون و سودان برای حمایت از جوانان در مشاغل کشاورزی با سرمایه ای به مبلغ کل 750 میلیون دلار اجرا کرد و امیدوار است که تا سال 2018 آن را در 15 کشور گسترش دهد.

امپایسی که هم اکنون هماهنگ کننده این برنامه از سوی آ اف دی بی است، از افزایش جمعیت جوانان بیکار در آفریقا اظهار نگرانی کرد و گفت که بخش کشاورزی می تواند گزینه خوبی برای جذب جوانان و کاهش فشار وارده برای استخدام بر بخش صنایع و سایر شرکت های تولیدی باشد.

او گفت که آ اف دی بی پروژه ای را به نام "اشتغال جوانان آفریقایی" معرفی کرده که راهکاری برای ایجاد 25 میلیون شغل و تأثیرات مثبت آن بر 50 میلیون نفر از جوانان در طول دهه های آینده است.

او اظهار داشت که برای به انجام رساندن این هدف راهکار اهداف 2025-2016 شامل افزایش استخدام فراگیر و کارآفرینی، تقویت سرمایه های انسانی و ایجاد ارتباطات بادوام بازار کار با استفاده از سه راهکار مداخلات منطقه ای یعنی یکپارچه سازی، نوآوری و سرمایه گذاری است.

امپایسی گفت که توشه آن ها برای آغاز پروژه "فنّاوری برای تحول کشاورزی آفریقا"، تماس با فرصت های مالی برای جوانان به منظور کسب فنّاوری های نوآورانه برای مشارکت در کشاورزی است. او توضیح داد که حالت مطلوب این پروژه در نظر گرفتن افزایش سالانه 40 میلیارد دلار برای تصویب کشاورزی مدرن و تجاری به منظور تحول معیشت جوانان آفریقایی به ویژه در مناطق روستایی فقیر است.

بنابراین، او همکاری شرکای توسعه ای برای حرکت کشاورزی از زراعت سنتی به سمت سرمایه گذاری شغلی واقعی را خواستار شد و گفت که بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این دلیل به سطح بالایی از پایداری اقتصادی دست یافته اند که بیشترین اولویت را به بخش کشاورزی دادند.

پانوشت:

1. AFrican Development Bank

2. Empowering Novel Agri-Business-Led Employment

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید