Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 11 پروژه کشاورزی، عمرانی و دامی در شهرستان سنندج

افتتاح 11 پروژه کشاورزی، عمرانی و دامی در شهرستان سنندج
افتتاح 11 پروژه کشاورزی، عمرانی و دامی در شهرستان سنندج

در روز 27 خردادماه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، 11 پروژه کشاورزی، دامپروری و عمرانی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: این پروژه‌ها در زیربخش‌های مختلف و با اعتبار 35 میلیارد ریال برای 60 نفر به صورت مستقیم و 219 نفر به‌صورت غیرمستقیم تثبیت شغل خواهد کرد.

محمدفرید سپری افزود: در حال حاضر 11 هزار هکتار باغ در شهرستان سنندج داریم که با ایجاد جاده‌های دسترسی بین مزارع و انتقال آب با لوله جهت آبیاری بهتر و پیشرفته‌تر می‌توان سطح تولید محصولات باغی این پتانسیل بالای باغ‌های سنندج را افزایش داد.

وی به موفقیت طرح توسعه زنبورداری در روستاهای شهرستان سنندج اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی برای بهره‌برداران زنبور عسل و تحصیل‌کردگان این بخش و موفقیتشان در این دوره‌ها تسهیلات طرح توسعه زنبورداری در اختیار آنها قرار گرفت.

سپری به روش‌های غلط کشاورزی و از بین بردن ارزش زراعی زمین‌ها با آتش زدن آنها اشاره کرد و یادآور شد: اکنون دیگر باید دانش روز، فناوری‌های نوین، روش‌های کاشت، داشت و برداشت با استفاده از علم روز، فنی و تخصصی کردن کشاورزی و استفاده از منابع طبیعی ارزشمند به سوی توسعه کشاورزی گام برداشت./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910322-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید