Iranian Agriculture News Agency

تولید در بخش کشاورزی باید جوابگوی نیازهای جامعه باشد

تأمین نیازهای بشر وامنیت غذایی با مدیریت اقتصاد کشاورزی یکی از اهداف مهم دولت است که در سرلوحه برنامه‌ها هم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، فرماندار سنندج در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی شهرستان سنندج در دانشگاه تربیت مدرس گفت: تأمین نیازهای بشر وامنیت غذایی با مدیریت اقتصاد کشاورزی یکی از اهداف مهم دولت است که در سرلوحه برنامه ها هم قرار دارد.

ولی‌الله میرزایی اصل افزود: دولت، بخش کشاورزی و عوامل فیزیکی از قبیل آب، خاک، زمین و نیروی انسانی در کنار هم با توانایی بالا و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها می‌تواند در تأمین نیازهای بشر و امنیت غذایی مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تصویب 950 طرح با اعتبار 500 میلیارد ریال عملکرد چشمگیری را در اقتصاد کشاورزی شهرستان سنندج ایفا خواهد کرد.

میرزایی اصل ظرفیت سنجی برای اراضی کشاورزی توسط دستگاه‌های دولتی، برنامه‌ریزی برای ظرفیت منابع آبی، بررسی زمین‌های قابل کشت، و واگذاری این تسهیلات و منابع به اهالی روستاها و فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی را از اهداف مهم کارگروه کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: فرصتی طلایی پیش آمده تا با همکاری و همراهی دولت و مردم بتوان اقتصاد کشاورزی استان را شکوفا و در راستای تأمین امنیت غذایی کاری اساسی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقام دوم بودن استان کردستان در کشور از لحاظ پرداخت زکات سال گذشته 121 میلیون تومان زکات داده شده که معادل همین مبلغ اعتبار جهت اجرای 27 پروژه اعتبار اختصاص یافت./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910322-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید