Iranian Agriculture News Agency

در هفته جهاد کشاورزی انجام شد؛

تجلیل از تولیدکنندگان برتر شهرستان سنندج در بخش کشاورزی

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در دانشگاه تربیت مدرس سنندج از تولیدکنندگان برتر کشاورزی شهرستان سنندج تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، در این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در پاسخ به مشکلات و درددل‌های کشاورزان و تولیدکنندگان گفت: کشاورزان طلایه‌داران عرصه سازندگی و خودکفایی کشور هستند و با حمایت‌های دولت، کمک بخش خصوصی، همکاری مردم و ارتباطات بیشتر و مؤثرتر، مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارند.

محمدفرید سپری افزود: در ظرف دو ماه و با پنج جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان سنندج 950 طرح با 500 میلیارد ریال اعتبار و با بهره بانکی هفت درصد در بخش کشاورزی تحرک ویژه‌ای ایجاد می‌کند.

وی به شعار وزارت جهاد کشاورزی امسال اشاره کرد و ادامه داد: شعار فرهنگ جهادی، تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی برای سنگرسازان بی‌سنگر می‌تواند عامل مهم و محرکی در بهره‌وری و تولید ملی باشد.

سپری خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های کشاورزی محور توسعه استان هم به گردش درآمده و هم با تسهیلات دولتی، افزایش بودجه عمرانی، همکاری مدیران استانی می‌توان در راستای شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام برداشت.

وی توسعه جاده‌های بین مزارع، مدرنیزه کردن کشاورزی و خروج از کشاورزی سنتی، حمایت از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، را عامل توسعه کشاورزی شهرستان سنندج برشمرد و تصریح کرد: در آینده نزدیک مددکاران ترویجی، زنان روستایی و فعالان بخش کشاورزی در جلسات کارشناسی پیام‌های خود را به مدیران می‌رسانند و مدیران هم در راستای حل مشکلات مطرح شده توسط خود آنان گام برمی‌دارند.

در ادامه این مراسم، از نمونه‌های برتر بخش کشاورزی شهرستان سنندج شهریار فاتحی، هاوار ترکی، عابد محمدی قصریان، عبداله شاه‌محمدی، حسن عثمانی، محمد رشید فرجیان، اسداله رضایی، مادح نوری، جمال محمدی، عبداله شامحمدی گندمکار نمونه تقدیر به‌عمل آمد.

گفتنی است، از خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در کردستان به‌عنوان خبرنگار فعال و نمونه در بخش کشاورزی هم تجلیل شد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910322-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید