Iranian Agriculture News Agency

طرح استانداردسازی خوراک دام در سمنان اجرا می‌شود

معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور در استان سمنان اجرا خبر داد.

طرح استانداردسازی خوراک دام در سمنان اجرا می‌شود

معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور در استان سمنان اجرا خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، باقر مهدوی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه نظام نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام اظهار کرد: بر اساس طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور نظارت بر واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور بیشتر می‌شود .

وی گفت: پیش‌ ازاین نظارت بر واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور در قالب دستورالعمل داخلی که ضمانت اجرایی نداشته است انجام می‌شده که از این نظر یک خلأ قانونی برای کنترل کیفی خوراک دام در استان وجود داشت .

معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سال گذشته بر اساس ماده۲۰قانون نظام دام‌پروری و ماده۳۰قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی استان موظف به اجرای نظام نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام شد .

باقر مهدوی خاطرنشان کرد: از بهمن۹۵معاونت امور دام با ابلاغ دستورالعمل و جلسات توجیهی برای کارشناسان شهرستان و مدیران کارخانجات خوراک دام مقدمات اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام در استان را مهیا کرد .

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های متعدد برای اجرای مناسب این طرح در استان گفت: برای اجرای این طرح در۳ماهه نخست امسال؛ علاوه بر برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر کارخانجات خوراک دام اطلاع‌رسانی لازم درزمینهه ساماندهی واحدهای تولید خوراک دام انجام‌شده است .

معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام در استان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست به واحدهای غیرمجاز اخطارهای کتبی برای تعطیلی واحدهای مذکور و توسعه و تجهیز واحدهای غیراستاندارد ابلاغ شد .

مهدوی با بیان اینکه با اجرای طرح نظارت بیشتری بر واحدهای تولید خوراک دام و طیور انجام می‌شود تصریح کرد: در این راستا بازدیدهای مستمر با حضور کارشناسان اداره کل تغذیه و وزارت مطبوع از واحدهای در حال احداث و ارائه مشاوره‌های فنی برای استانداردسازی خط تولید این واحدها انجام‌شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید