Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

افتتاح کارخانه تولید داروهای دام و طیور در استان البرز

با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال کارخانه تولید داروهای دام و طیور در استان البرز طی هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: امسال هم چون سال‌های گذشته در بخش دامپزشکی طی هفته جهاد کشاورزی، پروژه‌های مختلفی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: کارخانه تولید داروهای خوراکی و تزریقی دام که به نام پارمازند نامگذاری شده است، یکی از پروژه‌هایی است که در استان البرز طی این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این کارخانه را 100 میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: برای 60 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 150 نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

دستور ادامه داد: تأسیسات، ساختمان و فضای داخلی کارخانه و تجهیزات آن مطابق استاندارد آماده شده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: افتتاح آزمایشگاه و درمانگاه‌های مرجع، تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته محسوب می‌شود.

دستور یادآور شد: پروژه بسته‌بندی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ از دیگر پروژه‌هایی است که طی این ایام در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح نخستین کوره لاشه‌سوز سیار در کشور

این مقام مسئول تأکید کرد: برای نخستین بار در کشور از کوره لاشه‌سوز سیار رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: این کوره می‌تواند خدمات سریع و به‌موقع در زمان بروز بیماری‌های واگیر به بخش‌های مختلف ارائه دهد و همچنین ضمن کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند از دفن لاشه‌ها و آلودگی‌های ثانویه جلوگیری کند.

دستور همچنین گفت: در گذشته کوره‌های لاشه‌سوز ثابت در کشور وجود داشته است، اما افتتاح نوع سیار آن برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود.

اشتغال‌زایی برای بیش از 200 نفر با افتتاح پروژه‌های ملی دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه افزود: در سطح ملی حدود 9 پروژه دامپزشکی تعریف شده است که می‌تواند برای بیش از 200 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای افتتاح این تعداد پروژه 14 میلیارد و 53 میلیون تومان برآورد شده است که طی ایام هفته جهاد کشاورزی در استان‌های خراسان جنوبی، البرز، گلستان و تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

دستور در پایان تصریح کرد: امسال در سایر استان‌های کشور نیز پروژه‌های قابل افتتاح وجود دارد که افتتاح آنها انجام می‌شود./

خبرنگار: مژگان ستار

L-910322-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید