Iranian Agriculture News Agency

دولت گینه انجام می‌دهد

تأمین مالی طرح‌های آبیاری برای کشاورزان آناناس‌کار

دولت گینه در نظردارد تا طرحی را با هدف کمک به تعاونی های کشاورزان در مناطق مافرنیا و کیندیا به منظور افزایش عملکرد، بهره وری زمین های زراعی منطقه و زمان صرفه جویی در کارهای دستی کشاورزی اجرا کند.

تأمین مالی طرح‌های آبیاری برای کشاورزان آناناس‌کار

دولت گینه در نظردارد تا ، طرحی را با هدف کمک به تعاونی های کشاورزان در مناطق مافرنیا و کیندیا به منظور افزایش عملکرد، بهره وری زمین های زراعی منطقه و زمان صرفه جویی در کارهای دستی کشاورزی اجرا کند.

به گزارش ایانا از سایت "آفریکن فارمینگ"، این ابتکار عمل به منظور تسریع در پیاده سازی طرح های دولتی از طریق توسعه و رویکردهای پیاده سازی موثر، پایدار و و هدایت گرا اجرا می شود. پروژه بر روی بخش های کشاورزی، معدن و توسعه متمرکز است.

واحد ( Delivery Unit ) زیر نظر اداره نخست وزیری گینه ، طرح مطالعاتی را برای ایجاد یک طرح تامین مالی برای تولید کنندگان آناناس به منظور تهیه تجهیزات آبیاری، با همکاری موسسات مالی و تامین کنندگان تجهیزات آغاز کرده است.

این درحالی است رویکردهای مالی فعلی با جریان های نقدی و درآمد کشاورزان همخوانی ندارند، و به طوری که مکانیسم های تأمین تجهیزات برای اعطای وام کشاورزی ناتوان هستند. بنابراین برای افزایش دسترسی کشاورزان به تجهیزات آبیاری، به رویکردهای مالی با شرایط بازپرداخت انعطاف پذیرتر و مطابق با درآمد کشاورزان، نیاز است.

از طریق این پلت فرم، و با هدف افزایش تولید از 30 به 50 تن در هکتار، چندین تعاونی کشاورزان در مناطق مافرنیا و کیندیا شناسایی شده است که البته با توجه به بهره وری مزرعه و سطح زمین های کشاورزی برای هر کشاورز انجام می شود. همچنین در دسترس بودن آب به طور مرتب به دلیل وجود تجهیزات آبیاری، به افزایش کیفیت آناناس و مطابق با استانداردهای بین المللی کمک می کند و به این ترتیب بازارهای جدید برای کشاورزان فراهم می شود.

واحد Delivery Unit ، در بخش کشاورزی، با وزارت کشاورزی و وزارت صنایع، با تمرکز بر بر توسعه زنجیره ارزش آناناس و با در نظر گرفتن سه اقدام اولویتی، همکاری می کند:

آماده سازی زمین : پشتیبانی از توسعه زمین، آماده سازی و آبیاری به منظور دو برابر کردن زمین اختصاص داده شده به تولید آناناس تا سال 2020، از 400 به 800 هکتار.

دسترسی به کود : بهبود دسترسی و استفاده از کود برای افزایش بهره وری تا 70 درصد تا سال 2020، رساندن 30 تن در هکتار به 50 تن در هکتار.


بازاریابی : افزایش صادرات بین المللی به 2500 تن در سال ، تا سال 2020

همچنین به گفته یک نماینده ارشد از بانک تجاری محلی گفت: "این مکانیسم تامین مالی تجهیزات آبیاری یک ابتکار ملموس برای توسعه اقتصادی است که به توانمندساز ی کشاورزان کمک می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید