Iranian Agriculture News Agency

توسط آژانس توسعه (گیز)

آلمان 230هزار کشاورز خرده پا را در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی آموزش می دهد

آژانس توسعه آلمان (گیز) 230 هزار کشاورز خرده پا را در کشورهای نیجریه، ساحل عاج، غنا، توگو و کامرون آموزش داده است. کشاورزان دوره آموزشی خود را در مدرسه کسب و کار کشاورزی (FBS) گذرانده اند.

آلمان 230هزار کشاورز خرده پا را در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی آموزش می دهد

آژانس توسعه آلمان (GIZ) ، 230هزار کشاورز خرده پا را در کشورهای نیجریه، ساحل عاج، غنا، توگو و کامرون آموزش داده است. کشاورزان دوره آموزشی خود را در مدرسه کسب و کار کشاورزی (FBS) گذرانده اند.

به گزارش ایانا از سایت " thenationonlineng این سازمان اعلام کرد که با همکاری 20 تن از شرکای محلی، برنامه آموزشی مدرسه کسب و کار کشاورزی را برای تقویت مهارت های کارآفرینی اجرا کرده است.

طبق گفته آن ها، 440 نفر کارآموز و سرپرست برای سازمان دهی برنامه اف بی اس آموزش دیده اند.

گیز اعلام کرد که یک چهارم فارغ التحصیلان این مدرسه زنان اند. آن ها توضیح دادند که فارغ التحصیلان در زمینه برنامه ریزی برای تولیدات شان، ثبت درآمد و هزینه ها، و همچنین استفاده از ورودی های کشاورزی و نیروی کار آموزش دیده اند. آن ها گفتند که 70 تا 90 درصد از کشاورزان به عنوان نمونه بررسی شدند که بین 50 تا 100 درصد بازده کاکائو و سایر محصولات شان افزایش یافته بود.

این سازمان گفت که بیش از 60 درصد از کشاورزان در بانک های روستایی حساب باز کردند تا از پس انداز خود برای وثیقه جهت دریافت وام جدید استفاده کنند. یک سوم خرده کشاورزانی که توسط اف بی اس آموزش دیدند به تعاونی های تولیدی پیوستند تا موقعیت خود در بازارها را بهبود بخشند.

بر این اساس، درآمد سالانه خانوار از تولیدات کشاورزی افزایش یافته است: میزان این افزایش بین 160 تا 756 یورو ثبت شده است. گزارش مذکور می گوید: "درآمد حاصل از تولیداتی غیر از کاکائو و در درجه اول تولید مواد غذایی، افزایشی بین 660 تا 830 یورو داشته که بیش از چهار برابر بوده است. با این میزان درآمد اضافی، مشاغل کوچک بهتر می توانند با نوسانات قیمت و بازده آن مقابله کنند. درآمد کل کشاورزان در مناطق غرب و مرکز آفریقا 12.5 میلیون یورو برآورد شده است."

طبق اعلام گیز، این پروژه خدمات اضافی خصوصی و عمومی را برای آموزش های بازرگانی به خرده کشاورزان در ساحل عاج، غنا، توگو، نیجریه و کامرون ارائه می دهد.

در طول دوره اف بی اس، نحوه برنامه ریزی بهتر برای تولید کاکائو و سایر مواد غذایی، هزینه های مرتبط با فنّاوری های بهبود تولیدات و چگونگی افزایش بازده محصولات و درآمد آن ها به کمک سرمایه گذاری های هدفمند آموزش داده می شود.

گیز، اسامی سایر سازمان هایی را که در این برنامه مشارکت دارند فهرست کرده است: کمیسیون برنامه ریزی ملی نیجریه؛ هیات کاکائو غنا؛، وزارت کشاورزی ساحل عاج، وزارت اقتصاد، برنامه ریزی و توسعه منطقه ای کامرون و وزارت کشاورزی، دامداری و شیلات توگو.

علاوه بر این، این سازمان اعلام کرد که پروژه مذکور با شرکت های تجاری کشاورزی و مؤسسات مالی کوچک نیز همکاری می کند تا به کشاورزان توصیه های فنی و آموزشی، خدمات مالی و اطلاعاتی در مورد بازارها را ارائه دهد. همچنین آن ها خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه تولید مواد غذایی و رژیم های تغذیه ای سالم را پیشنهاد می دهند. این پروژه در سال 2014 آغاز شده و سال آینده به پایان خواهد رسید.

پانوشت:

1. German Development Agency

2. Farmer Business School

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید