Iranian Agriculture News Agency

حجتی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

۴ هزار میلیارد تومان، بودجه مورد نیاز پوشش 100 درصدی بیمه محصولات کشاورزی/ گلخانه ها از طرح های محوری اقتصاد مقاومتی

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید به پوشش صددرصدی برسد، ادامه داد: پوشش صددرصدی بیمه محصولات کشاورزی به ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

۴ هزار میلیارد تومان، بودجه مورد نیاز پوشش 100 درصدی بیمه محصولات کشاورزی/ گلخانه ها از طرح های محوری اقتصاد مقاومتی
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید به پوشش صددرصدی برسد، ادامه داد: پوشش صددرصدی بیمه محصولات کشاورزی به ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.
به گزارش ایانا از خانه ملت، محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی در دنیا در داخل اقتصاد کشور رها نیست، گفت: کشورهای توسعه یافته کشاورزی را بین فعالیت های اقتصادی رها نکردند، بلکه به صورت مستمر بخش کشاورزی را رصد کرده و حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای ثروتمند سعی می کنند نیاز خود را در بخش کشاورزی در داخل کشور تامین کرده و گوی رقابت خود را حفظ کنند، افزود: برخی کشورها نگاه اقتصادی به تولید ندارند، همانند کشور ژاپن که بالای 800 درصد تعرفه قیمت برنج دارند و 91 درصد نیاز خود را در داخل کشورشان تامین می کنند.

حجتی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر قیمت غلات کاهش یافته اما قیمت گندم در داخل کشور از قیمت جهانی بیشتر است، ادامه داد: گندمی که سال گذشته وارد شده، حدود یک میلیون و 300 هزار تن بوده است و ذخایر گندم از 5.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن رسیده است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با بیان اینکه ضریب خودکفایی دانه های روغنی در کشور کمتر از 10 درصد است، تصریح کرد: اساس کار وزارت جهاد کشاورزی بر افزایش بهره وری است، به گونه ای که در دهه 80 به ازای یک مترمکعب آب، 200 گرم شکر از چغندر حاصل می شد، اما امروز 600 گرم تولید می شود.

وی افزود: محصولات کشاورزی و دامی در بازار جهانی نوسان دارد و وزارت جهاد کشاورزی بخشی از برنامه خود را به کشت های فراسرزمینی اختصاص داده است.

حجتی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان حدود 14 هزار میلیارد تومان سود گندم دریافت کرده اند، گفت: در پرداخت پول گندم دچار مشکل بوده و هستیم و اگر سال گذشته مجلس کمک نمی کرد، شاید اوضاع بدتر از این می شد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم ادامه داد: در سال گذشته اصرار شد که قیمت شکر واقعی شود و با واقعی شدن کارخانه ها شکر را 2700 تومان فروختند، اما رئیس جمهوری زیر بار این افزایش قیمت نرفت و با پرداخت کسری آن به کارخانه ها، قیمت شکر بیش از 2530 تومان نشد.

وی با بیان اینکه هزینه های تولید در ایران بالاست، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی ناچار به پرداخت یارانه صادراتی به کشاورزان است تا بتوان بخشی از محصولات صادراتی را به خارج از کشور صادر کرد و با مدیریتی که در بخش واردات شده، اجازه داده نشد که برنج به کشور وارد شود تا برنج داخلی روی دست کشاورزان بماند.

حجتی با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید به پوشش صددرصدی برسد، ادامه داد: پوشش صددرصدی بیمه محصولات کشاورزی به 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت دوازدهم با بیان اینکه گلخانه ها از طرح های محوری اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: ایجاد گلخانه ها یکی از راهکارهای صرفه جویی آبی است که از تسهیلات صندوق توسعه و منابع بانک کشاورزی برای توسعه کشت گلخانه ای استفاده شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید