Iranian Agriculture News Agency

دبیر دائمی وزارت توسعه آب، بهداشت و حفاظت از محیط زیست زامبیا

کشاورزی بارانی زامبیا را به سبد غذایی منطقه تبدیل نمی کند/برنامه توسعه هفتم زامبیا تامین آب مبتنی بر محیط زیست را دنبال می کند

دولت زامبیا می گوید تا زمانی که کشاورزان به کشاورزی بارانی1 وابسته اند، غیرممکن است که کشورش تبدیل به سبد غذایی منطقه شود.

کشاورزی بارانی زامبیا را به سبد غذایی منطقه تبدیل نمی کند/برنامه توسعه هفتم زامبیا تامین آب مبتنی بر محیط زیست را دنبال می کند

دولت زامبیا می گوید تا زمانی که کشاورزان به کشاورزی بارانی 1 وابسته اند، غیرممکن است که کشورش تبدیل به سبد غذایی منطقه شود.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز" دکتر ادوارد کومبا (Edward Chomba) ، دبیر دائمی وزارت توسعه آب، بهداشت و حفاظت از محیط زیست زامبیا، در سخنرانی خود در حاشیه نود و یکمین نمایشگاه کشاوزی و تجارت در شهر لوساکا (Lusaka) می گوید که آبیاری راه حل افزایش تولید محصولات زارعی است و به کشاورزان این توانایی را می دهد که سه بار در طول سال محصولات شان را برداشت کنند.

همچنین او به کشاورزان پیشنهاد می دهد که با دستورالعمل های آبیاری برنامه هفتم توسعه ملی آشنا شوند. او می گوید که این دستورالعمل مردم را راهنمایی می کند که چگونه از کشاورزی بارانی به سمت آبیاری بروند.

دکتر کومبا اضافه می کند که دستور العمل برنامه هفتم توسعه ملی، تأمین آب دیگر مصارف انسانی، حیوانات و فعالیت های زیست محیطی را در تلاش برای اطمینان از تنوع کامل اقتصادی فراهم می کند.

پانوشت:

1. کشاورزی بارانی به شیوه های کشاورزی گفته می شود که آب مورد نیاز آن بر بارش باران متکی است. این نوع کشاورزی مقادیر بسیاری از مواد غذایی مصرفی جوامع فقیر در کشورهای در حال توسعه را تأمین می کند.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید